Bekostar vården bröstoperationer pga smärta?
Jag har hängbröst, taxöron, kalla dem vad ni vill. De ser ut som trianglar med bröstvårtan längst ner. När jag tittar ner uppifrån ser jag ingen bröstvårta, ser jag mig i spegeln är den längst ner och lämnar bröstvårteformad skugga på min mage.Alla artiklar mm jag hittar om personer i likannde situationer fokuserar på utseendet, men efter snart 30 år med dessa bröst har jag accepterat hur de ser ut. Det som är jobbigt är smärtan.
Jag kan inte gå utan BH, mina bröstvårtor är så fruktansvärt ömma (kanske för att blod samlas i dem när de är längst ner?) att jag inte ens kan sova utan något som i viss mån håller dem på plats.
Att ha BH gör ont, för jag måste ha så spänt under bysten för att de inte ska rinna ut undertill, att jag får tryckmärken och skavsår. Har jag en BH utprovad på butik med de mått en "ska ha" för en bekväm BH så rinner de ut så fort jag höjer armarna. De som funkar, funkar endå inte bra, då brösten rinner runt och jag ofta får fiska upp mina bröstvårtor från nederkanten för att de hamnat i kläm och gör ont.
När jag var i tonåren sa jag hela tiden att jag skulle operera bort mina bröst så fort jag fått barn färdigt. I peroider när jag varit rejält överviktig har det faktiskt varit bättre, det är som att tilläggsfettet fyllt ut brösten och get dem någon sorts stadga, så de gjort mindre ont i BH åtminstonde.
Men nu börjar jag bli så innerligt trött på att alltid ha ont. Är det möjligt att få hjälp från vanliga vården? (jag har absolut inte råd att göra något privat) Jag har liksom gett upp hoppet men en kompis sa att med tanke på mina problem borde jag få hjälp, men alla jag hittar och läser om har stora tunga bröst och får reduktion pga smärtor i rygg och axlar.
Ja, jag har en relativt stor kupstorlek, men det är bara för att de inte ska rinna över kanten när brösten helt saknar stadga. Hittar jag en bra modell med täckta kupor kan jag ofta gå ner närmare två kupstorlekar för de hålls på plats (tyvärr har tillverkaren slutat med den modell som var perfekt i många år), men med mest hud och lite innehåll finns det inte så mycket vikt i dem och de nack- och ryggproblem jag har är inte över huvudtaget relaterade till BH/byst.
Så, är det någon som vet om jag har en chans?