• Anonym (TS)

Sjukskriven för utmattning, mår sämre?

Jag har varit sjukskriven för utmattning i snart en månad. Jag upplever för varje dag som går att mitt mående blir sämre. Är som att kroppen typ känner efter mer. Första veckan sov jag i princip dygnet runt, tog inte hand om mig själv, åt knappt, duschade knappt. Hade huvudvärk varje dag. Andra veckan tog jag mig ut på promenad vid två tillfällen, men vilade övrig tid. Huvudvärk någon enstaka dag. Tredje veckan började jag träna på meditation och tog mig ut på promenad nästan varje dag. Korta promenader. 20-30 minuter. Fjärde veckan har jag gått på massage vid ett tillfälle och fått LLLT (laser) mot värken i nacke och axlar. Men nu känner jag mig mer ångestfylld. Något jag inte alls kände innan själva sjukskrivningen. När jag ska sova får jag ett tryck över bröstet, ökad puls och hetta i ansiktet. Kan även hända under dagen, helt utan anledning, känner att pulsen stiger och jag får ett tryck över bröstet. Oftast när jag sätter mig för att vila en stund t ex. Detta är ingen känsla jag haft innan och den kommer typ när jag annars känner mig lugn. Vad beror detta på? Varför kommer det nu?
Svar på tråden Sjukskriven för utmattning, mår sämre?