• Anonym (Fisk)

Hitta tillbaka?

Vi är två vuxna som har barn från tidigare relationer. Inga gemensamma och bor särbos. Har haft fantastisk bra tillsamman i ca 2,5 år men det senaste halvåret har det börjat gå utför. Egentligen har vi det väldigt bra i 90 % av tiden men när vi är oense om något drar hon det alltid så långt till att vi borde göra slut. Jag har inte tyckt att vi bör göra slut och hon säger att hon älskar mig och att jag är det bästa som hänt henne otroligt oft. Men det är som att hon blir alldeles för arg när vi är oense och det har nu verkligen börjat göra saker med mig. Jag börjar liksom att ledsna. Det är inte ofta vi bråkar men 5-6 gånger det sista halvåret och varje gång samma hot. Jag sa förra gången till mig själv. Nästa gång då går jag bara. Men igår var ?nästa gång? och jag står kvar för jag det finns så mycket bra men vet iinte om jag är kvar för att jag älskar henne eller för att det öl ? läskigt att göra slut??

• Svar på tråden Hitta tillbaka?
  • Fjäril kär

Bråka är en sak men vad gör ni åt problemet rent konkret?  Vad handlar bråken om? 

• Anonym (Fisk)
    Fjäril kär skrev 2025-01-26 19:28:01 följande:

Bråka är en sak men vad gör ni åt problemet rent konkret?  Vad handlar bråken om? 

Igår handlade om något hon berättade om nåt möte på hennes jobb. Hon hade redan för länge sedan kommit till poängen med fortsatte att mala på en en massa ointressant. Då tog jag och kollade på mobilen efter det tog det hus i helvete så att säga?.
  • Fjäril kär
    Anonym (Fisk) skrev 2025-01-27 00:58:09 följande:
    Igår handlade om något hon berättade om nåt möte på hennes jobb. Hon hade redan för länge sedan kommit till poängen med fortsatte att mala på en en massa ointressant. Då tog jag och kollade på mobilen efter det tog det hus i helvete så att säga?.
    Och du kunde inte tänka dig att hon hade  behov av att fortsätta prata? Att poängen var att få.prata av sig och inte berätta en story? 
    Ja det är oförskämt att kolla mobilen i det läget.  Man kan avbryta men då gör man det med ord och små frågor  på ett smidigare sätt om man känner att är dags att byta samtalsämne.  

Gör du  såhär ofta?  Avbryter henne med att kolla mobilen? 
    Om du tycker att hon börjar bli tråkig i er relation kanske känslorna faktiskt börjat ta slut mellan er? 
  • KimLinnefeldt

Att prata om att separera eller skiljas, det ska man bara göra en enda gång: när man verkligen menar det. Annars blir det som ett tomt hot, väldigt glädjedödande. Jag tycker att du ska kräva att hon slutar hota. Om hon ogillar något du gör eller säger så kan hon prata om det. 

Sen håller jag med om att det är taskigt att börja klicka på mobilen när man har en annan människa framför sig som vill samtala. 

• Anonym (Fisk)
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-27 11:33:59 följande:

Att prata om att separera eller skiljas, det ska man bara göra en enda gång: när man verkligen menar det. Annars blir det som ett tomt hot, väldigt glädjedödande. Jag tycker att du ska kräva att hon slutar hota. Om hon ogillar något du gör eller säger så kan hon prata om det. 

Sen håller jag med om att det är taskigt att börja klicka på mobilen när man har en annan människa framför sig som vill samtala. 

Ja jag fattar att det är ?taskigt? att kolla på mobilen. Men i vårt förhållande spå pratar hon 80% av tiden och ofta är det helt ointressanta saker. Men jag är artig och låter henne prata på eftersom det även kommer en hel del bra saker ur henne. Att jag kollade mobilen just här var att min dotter skrev något som var mer akut en det min partner pratade om.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Fisk) skrev 2025-01-27 12:58:12 följande:
    Ja jag fattar att det är ?taskigt? att kolla på mobilen. Men i vårt förhållande spå pratar hon 80% av tiden och ofta är det helt ointressanta saker. Men jag är artig och låter henne prata på eftersom det även kommer en hel del bra saker ur henne. Att jag kollade mobilen just här var att min dotter skrev något som var mer akut en det min partner pratade om.
    Stäng av mobilen!

Du kan inte lösa din leda med att ignorera henne. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Fisk) skrev 2025-01-27 12:58:12 följande:
    Det låter inte som att du är särskilt intresserad av henne längre? Älskar du henne? 

Frågan kvarstår ändå hur du och hon tänkt lösa era problem rent konkret?   Att pilla med mobilen löser ju ingenting. 
Svar på tråden Hitta tillbaka?