• Anonym (Streckgumma)

Hur starka graviditetstest bim +3?

Hej!

Hur starka streck hade ni på graviditetstestet när ni var cirka bim +3? 

• Svar på tråden Hur starka graviditetstest bim +3?
  • Zelda21

Jag hade svagt positivt bim + 3 . Men har haft en bra ökning sedan dess. Är ändå orolig att något är fel. Hur ser det ut för dig? 

• Anonym (Streckgumma)

Hej! 

Tack för svar! Sett ganska likvärdigt ut tycker jag. 🤔 Tänkte avvakta två dagar eller något och testa igen. 

• Anonym (Streckgumma)

Såhär ser clearblues ut just nu.. 
  • Zelda21

såhär ser mitt ut . Observera att de två första testen är tagit på bim och bim +2 . och de två sista bim +4 och +5. 

jag misstänker själv att det är en dålig/konstig ökning. 

har du tagit fler test? 

• Anonym (Streckgumma)

Hej!

Nej, inte än! Tar om nån dag igen tror jag. 😅 Usch, det känns så stressande då min senaste graviditet var ofostrig och började på ett liknande sätt. Händer inget på två veckor så ska jag försöka boka in ett vul för att kolla om det finns något denna gången. 

• Anonym (Streckgumma)
    Zelda21 skrev 2025-01-26 20:24:33 följande:

såhär ser mitt ut . Observera att de två första testen är tagit på bim och bim +2 . och de två sista bim +4 och +5. 

har du tagit fler test? 

Hej!

Hur går det för dig? 🤗
  • Anonym (Hea)
    Zelda21 skrev 2025-01-26 20:24:33 följande:

har du tagit fler test? 

Hej

Jag hade likande styrka som dig och var också orolig, men nu är jag i vecka 21. Hoppas allt går bra! 
  • Zelda21
    Anonym (Streckgumma) skrev 2025-02-01 15:49:04 följande:
    Hej!

Hur går det för dig? 🤗

Hej! Än så länge går det bra tror jag! När jag testade två dagar senare så var teststreck lika starkt som kontrollstreck.  

jag har fått ett tidigt UL denna veckan, går in i v 7. 
    mina symtom har kommit och gått en del, så känner stor oro ändå. 

hur har det gått för dig? 

• Anonym (Streckgumma)
    Zelda21 skrev 2025-02-02 10:15:18 följande:

Hej! Än så länge går det bra tror jag! När jag testade två dagar senare så var teststreck lika starkt som kontrollstreck.  

jag har fått ett tidigt UL denna veckan, går in i v 7. 
    mina symtom har kommit och gått en del, så känner stor oro ändå. 

hur har det gått för dig? 

Hej! 

Skönt! 🙏 Testen visar liknande hos mig, vilket är skönt. Åh, vad bra att du får ett tidigt ultraljud. Tänkte själv försöka att få till ett men vet inte riktigt vad jag ska säga 🤔. Bokat ett privat om två veckor ifall vården nekar mig. Jag har dock fått yttepyttelite gula flytningar på pappret och livrädd att det betyder missed abortion eller ofostrig graviditet.. 😭 

Hoppas att ditt ultraljud går bra 🤗 och hör gärna av dig om du vill! Nyfiken på hur det går. 
  • Zelda21
    Anonym (Streckgumma) skrev 2025-02-02 15:06:12 följande:
    Hej! 

Skönt! 🙏 Testen visar liknande hos mig, vilket är skönt. Åh, vad bra att du får ett tidigt ultraljud. Tänkte själv försöka att få till ett men vet inte riktigt vad jag ska säga 🤔. Bokat ett privat om två veckor ifall vården nekar mig. Jag har dock fått yttepyttelite gula flytningar på pappret och livrädd att det betyder missed abortion eller ofostrig graviditet.. 😭 

Hoppas att ditt ultraljud går bra 🤗 och hör gärna av dig om du vill! Nyfiken på hur det går. 
    Ja det känns skönt, oavsett vad det visar så är det betryggande att antingen få se ett hjärta som slår; eller ej ofostrig grav. Jag hade ett MA i v 14 förra våren som upptäcktes på KUB. Och är såklart väldigt rädd och orolig nu också att samma sak ska hända igen. 

jag betalde för privat UL, känns som att det är värt det, istället för att gå i ovisshet. 

jag återkopplar hur det går! Det får du också göra. vilken vecka är du i? 
  • Anonym (Streckgumma)
    Zelda21 skrev 2025-02-02 15:55:12 följande:
    Ja det känns skönt, oavsett vad det visar så är det betryggande att antingen få se ett hjärta som slår; eller ej ofostrig grav. Jag hade ett MA i v 14 förra våren som upptäcktes på KUB. Och är såklart väldigt rädd och orolig nu också att samma sak ska hända igen. 

jag betalde för privat UL, känns som att det är värt det, istället för att gå i ovisshet. 

jag återkopplar hur det går! Det får du också göra. vilken vecka är du i? 
    Hej! 

Ja, visst är det så 🤗 Ovetskap är alltid värst! Fy så tråkigt att höra ♥️. Hoppas innerligt att vi båda kan få uppleva graviditeter utan fler tråkigheter. 

Vad bra! 😊 Jag är i vecka 6 just nu och inne i vecka 7 om ett par dagar. 
  • Zelda21
    Anonym (Streckgumma) skrev 2025-02-02 16:17:57 följande:
    Hej! 

Ja, visst är det så 🤗 Ovetskap är alltid värst! Fy så tråkigt att höra ♥️. Hoppas innerligt att vi båda kan få uppleva graviditeter utan fler tråkigheter. 

Vad bra! 😊 Jag är i vecka 6 just nu och inne i vecka 7 om ett par dagar. 
    Gjorde UL igår, allt såg bra ut! 
    gyn trodde dock att jag inte jag var så långt som jag trodde , så flyttades bak några dagar . Det kan förklara den sena ökningen på grav testerna också. 
    UL maskinen klöddade lite, så han kunde inte se så bra hellerr. Men har fått uppföljning om 1 vecka :) 
  • Anonym (Streckgumma)
    Zelda21 skrev 2025-02-06 09:11:36 följande:
    Gjorde UL igår, allt såg bra ut! 
    gyn trodde dock att jag inte jag var så långt som jag trodde , så flyttades bak några dagar . Det kan förklara den sena ökningen på grav testerna också. 
    UL maskinen klöddade lite, så han kunde inte se så bra hellerr. Men har fått uppföljning om 1 vecka :) 
    Hej! 

Vad skönt för dig att det såg bra ut! 🙏 Då blir det ju mer begripligt med gravtesterna 😊 Inte lätt att veta exakt när allt skett. Jag har fått en tid om cirka 1,5 vecka så då får jag se hur det ligger till. 😊
  • Anonym (Streckgumma)

Hej! 

Nu har jag gjort vul och fått se ett foster med tickande hjärta. Känns bättre nu, men är ändå rädd att något händer. 😅😊 

Svar på tråden Hur starka graviditetstest bim +3?