• Anonym (Trött mamma)

Sömn rutiner

skäms nästan lite .. för har inga bra kvällsrutiner ännu för min snart 10
    månaders bebis. 

är det fler som tar de ?chill? 

Vi tar på pyjamasar mm vid 18 tiden, nattat storebror vid 19 och så brukar hon somna på bröstet. Men sen vi lämnar brorsans rum så vaknar hon. Kan va vaken timmar, ibland tills ja lägger mig. 

tycker denna bebistid gått fort. Att ja inte hunnit med riktigt. Vet ju att barn behöver rutiner mm. Å vi har ju vår rutin .. men vi har Lixom inte landat i att natta i sängen ännu. Utan somnar alltid till bröstet i soffan när hon är trött. 

vet att de är dags snart .. 

• Svar på tråden Sömn rutiner
  • Anonym (Gry)

Ni har ju egentligen typ rutiner redan, pyjamas, äta vid bröstet och sen sova. Det enda du skulle kunna ändra om du nu vill är ju att natta i sängen istället. Se till att hon inte får äta och sova när storebror ska nattas. Måste ni vara med och natta storebror? Vet ju inte hur ni lever men är ni två föräldrar som kan hjälpas åt kan ni ju natta varsitt barn eller att ena föräldern håller bebis vaken en liten stund medan storebror nattas och sen nattar ni bebis i hennes säng. kanske ge välling istället för bröstet om bebis dricker sånt? 

Är ni föräldralediga länge till är det väl ingen stress men ska man snart in i vardag med förskola, jobb osv så är det ju bra med rutiner :)

• Anonym (Trött mamma)

Vi är två vuxna och delar på oss när vi kan. Men  har även större barn och fritidsaktiviteter, så därav blir man själv på kvällar ibland 😅

testat välling dagtid och de fungerar ibland. Men helst bröstet. Börjar komma i gång med mat oxå så att hon blir mätt. Innan har hon bara smakat. 

är väl snart dags att ta nästa steg .. ingen brådska inför förskola ännu. Problemet är dock att hon vakmar hela tiden å vill amma å amma å amma. Så får vi henne att somna i rummet så kommer jag att få
    springa upp och ner hela tiden. ( tror ja) så lite lathet i de hela. 

men samtidigt när
    man jobbar igen så
    vill man ju få lite egentid innan man ska sova. 

• Anonym (Gry)

Jag förstår :)

Jag själv har aldrig ammat mina barn så länge så då har det varit enkelt att natta dom med en flaska och sen lägga ner i sängen bara 😅 Blir helt klart klurigare om dom väldigt gärna vill ha bröstet också. 

• Anonym (Trött mamma)

Snart dags att sluta amma tror ja 😂

Svar på tråden Sömn rutiner