• Anonym (Itsnowornever)

Acetylsalicylsyra vid plus, bra eller dåligt?

Hej! 

Igår plussade jag efter en ofostrig graviditet för några månader sedan. Jag har under ett års tid haft två vanliga missfall (tidiga) som jag knappt uppfattat att jag var gravid samt en ofostrig graviditet som inte avslutade sig själv. Aborterade i vecka 11 + tror jag. Hittade acetylsalicylsyra i mitt medicinskåp sedan graviditeten med min dotter och undrar om någon tagit sådana tabletter redan vid plus? Gick graviditeten bra? Letar efter en nål i en höstack för att lyckas igen.. 

• Svar på tråden Acetylsalicylsyra vid plus, bra eller dåligt?
  • Anonym (Itsnowornever)

Kan tillägga att med dottern åt jag dem från vecka 12 och framåt. 

• Anonym (A)

Hej, beror nog lite på hur starka dom är, det sägs att låga doser inte bör vara en risk och att det kan vara bra då det är blodförtunnande men då ska tabletten om den är 500mg delas i fyra delar.
    Jag har ett barn sedan innan men har svårt att bli gravid igen på grund av flera anledningar, vi har försökt nu 1,5 år men jag tog en månad 1/4 sådan tablett efter ägglossning och vart gravid direkt, tyvärr ett missfall men efter ägglossning igen så gjorde jag samma och blev gravid igen, tyvärr ytterligare ett missfall men jag blev iallafall gravid! 
    Läs på lite om studier kring medicinen och se om du vågar! 
    Håller tummarna för dig denna graviditet!

• Anonym (A)

Vill förtydliga att jag tog 1/4 tablett per dag!

Svar på tråden Acetylsalicylsyra vid plus, bra eller dåligt?