• Anonym (Tjejen)

Hur gör man om man inte är intresserad men inte blir "av" med killen?

Hej sitter och funderar på hur jag på bästa sätt ska göra. 

För ca 1 år sedan var jag på en dejt med en kille som jag direkt kände att det inte var nån attraktion till. Noll. Efter dejten skrev han och ville ses igen. Jag svarade att jag inte kände samma tyvärr men att det var roligt att ses. Är ju alltid jobbigt att dissa någon men bäst att vara ärlig. 

Han började skicka hjärtan och puss emojis mm. Jag svarade inte, men han fortsatte. Tillslut tog jag bort honom från snap och han fortsatte på insta. Tog bort honom på insta också tillslut. 
    Nu fick jag ett sms istället där han frågar vad jag gör ?

Vad är bäst att göra?? Svara och klargöra 1 gång till eller bara fortsätta ignorera? Jag har igronerat i 1 år och känner nu att det kanske är bättre att skriva tydligt igen? Råd ? Jag har PTSD och blir stressad av honom.

• Svar på tråden Hur gör man om man inte är intresserad men inte blir "av" med killen?
  • Anonym (Moa)

Blockera bara. Så gjorde jag med en svensk kille jag var på 1 dejt med men jag kände absolut inget. Nu har han tack och lov en tjej. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Moa) skrev 2025-01-25 19:01:32 följande:

Blockera bara. Så gjorde jag med en svensk kille jag var på 1 dejt med men jag kände absolut inget. Nu har han tack och lov en tjej. 

Ja jag har inga problem annars att göra det men till saken hör att denna killen är lite "tönt" om du förstår vad jag menar. Så jag är väldigt kluven.
  • Anonym (Moa)

Ja precis. Jag hade sagt tydligt att jag inte är intresserad av att gå vidare och att han får träffa nya tjejer. Så skrev jag till den killen som jagade mig trots att jag inte gav indikationer. 

Typ ?Det är jättefint att du visar intresse men jag är inte intresserad av att fortsätta lära känna dig då jag känner att vi inte delar samma uppfattning om kärlek och hoppas du respekterar mitt val. Lycka till med kärleken. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-01-25 19:00:13 följande:
    Hur gör man om man inte är intresserad men inte blir "av" med killen?

Hej sitter och funderar på hur jag på bästa sätt ska göra. 

För ca 1 år sedan var jag på en dejt med en kille som jag direkt kände att det inte var nån attraktion till. Noll. Efter dejten skrev han och ville ses igen. Jag svarade att jag inte kände samma tyvärr men att det var roligt att ses. Är ju alltid jobbigt att dissa någon men bäst att vara ärlig. 

Han började skicka hjärtan och puss emojis mm. Jag svarade inte, men han fortsatte. Tillslut tog jag bort honom från snap och han fortsatte på insta. Tog bort honom på insta också tillslut. 
    Nu fick jag ett sms istället där han frågar vad jag gör ?

Vad är bäst att göra?? Svara och klargöra 1 gång till eller bara fortsätta ignorera? Jag har igronerat i 1 år och känner nu att det kanske är bättre att skriva tydligt igen? Råd ? Jag har PTSD och blir stressad av honom.

Blockera! Svara absolut inte. Han kan ta det som en uppmuntran, oavsett vad du skriver.

Du har redan klargjort. Han fortsätter ändå. Att hålla på så i ett år (även om det bara är ibland) är inte friskt. Hur "töntig" han än verkar.

Du har sagt nej till fler träffar, inte besvarat hans kontaktförsök samt tagit bort honom från diverse digitala kanaler. Han VET att du inte är intresserad. Ändå fortsätter han.

Blockera hans nummer. Gör allt (inom rimliga gränser) för att han inte ska kunna kontakta dig. Fortsätter det ändå, på andra sätt, tycker jag att du ska börja dokumentera, samla bevis och sedan polisanmäla. Det kan gör är stalking och olagligt.
  • Anonym (Mä)

Det han gör är snudd på stalkning. Det jag menar med det är att du behöver vara uppmärksam på att det han gör är något illasinnat. Fortsätt blockera, svara ingenting alls. Speciellt inte något artigt.

• Anonym (A)

Om du ska skriva något till honom så är det att du kommer att anmäla honom till polisen om han inte slutar att kontakta dig.

Och ger han sig inte då så går du till polisen. 

Det är bra om du sparar så mycket du kan av det han skrivit, då det behövs som bevis.

• Anonym (Moa)

Hade han varit seriös så hade jag behållit som option men som du skriver om att han är en tönt så hade jag blockat utan tvekan. Alla killar är inte giftermålsmaterial. Han vill kanske bara ha situationship. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Mä) skrev 2025-01-25 19:33:36 följande:

Det han gör är snudd på stalkning. Det jag menar med det är att du behöver vara uppmärksam på att det han gör är något illasinnat. Fortsätt blockera, svara ingenting alls. Speciellt inte något artigt.

Det är lite obehagligt när någon gör såhär. Jag får liksom inte ihop hur det kan uppstå efter en enda dejt. Vi kysstes inte ens. Får ett väldigt obehag... 
  • Anonym (Mä)
    Anonym (Tjejen) skrev 2025-01-25 20:16:42 följande:
    Det är lite obehagligt när någon gör såhär. Jag får liksom inte ihop hur det kan uppstå efter en enda dejt. Vi kysstes inte ens. Får ett väldigt obehag... 
    Jag förstår att du tycker det är obehagligt. Har svårt att tro att han inte förstår att det han pysslar med väcker obehagskänslor hos dig också.
Svar på tråden Hur gör man om man inte är intresserad men inte blir "av" med killen?