• Anonym (galen)

Exfrus nya man hotar mitt barn

Är skiljd sedan 3 år tillbaka. Både min exfru och jag är i nya relationer med en varsin bra person trodde jag?

Vår gemensamma tonårsdotter gillar att diskutera diverse saker på ett tonårsaktigt sätt. Det kan vara ganska frustrerande men hon menar egentligen inget ont.

Mitt ex och hennes nya har inte alkoholproblem men tidigare idag berättade min dotter att mamman och hennes nya hade varit ut förra helgen och mannen hade blivit lite väl full. Min dotter hade sagt nåt om detta på ett kaxigt sätt men hade då fått tillbaka ? Om inte du håller käften din jövla horunge så ska jag sparka skallen av dig(!)? Exfrun hade varit på toaletten och inte hört hotet. Efteråt hörde dottern av sig och ville komma hem till mig men hon berättade inte då vad som hade hänt. Min dotter ber mig  ?säg inget till mamma? Vad ska jag göra? Jag är så förbannad och göra skälla ut fanskape. Men stor risk att jag skulle komma med något hot mot honom då och det vore ju inte bra?

• Svar på tråden Exfrus nya man hotar mitt barn
  • Jemp

Jag tycker du ska prata med din dotter om att antingen du eller hon (vilket hon föredrar) behöver berätta för mamman.

Jag hade faktiskt också tipsat om bris och/eller skolkuratorn, så hon vet var hon kan vända sig OM det nu skulle vara mer som pågår. 

• Meddelande borttaget
  • Studentpappa

Åk och fråga vad fanskapet håller på med, säger han något mer till dottern så vaknar han utan framtänder. Jag hade aldrig tolererat att en vuxen man hotade någon av mina döttrar.

Sen säger du till dottern att hon givetvis inte behöver bo hos mamma så länge idioten är kvar.

Ride it like you stole it
  • Goneril

Att tonåringar inte väljer sina ord med omsorg hör till åldern och det måste man ha överseende med som förälder eller styvförälder.                                                                                                                                                                 Styvfarsan har uppenbara alkoholproblem, "han blev lite för full", han har den dåliga impulskontroll som följer med beroende. Tonåringens  mamma måste ju få kännedom om hotet; varför ska hon hållas okunnig om det? Hon måste ju få veta vad för sorts partner hon har valt.                                                                                                                                                                                                Flickan ska inte behöva träffa styvfarsan utan i stället bo hos den andre föräldern. Styvfarsan kommer säkert att förneka hotet, men att han blir väldigt full och saknar impulskontroll är uppenbart för var och en, det kan han inte förneka. Om han inte kommer tillrätta med sina alkoholvanor ska han inte umgås med partnerns dotter.

• Anonym (Konfrontera)

Kanske din dotter ljuger? 

• Anonym (En mamma)

TS din dotter behöver inte vara rädd att berätta det för mamman men med din sällskap. Sen se vad mamman tänker göra med den där idioten. 

Om inte hon kan stoppa den här mannen eller sparka han,  håll din dotter kvar med dig snälla.

Du vet aldrig vad han kommer göra på henne någon annan gång.

Jag känner många flickor som har behandlats illa av sina mammors män till och med sexsuell trakasserier.

Hoppas du förstår vad jag menar för min svenska är inte så bra.
    Ett barn är bara barn oavsätt vad hen gör, en vuxen människa ska absolut inte visa ilska på son hära sätt mot barnet vilket som det kan leda barnet till att bli deprimerad och psykiskt ohälsa i framtiden.

Jag vet hur ett mobbad barn kan leva i sin framtid av mina erfarenheter, och alla vet också 

Först och främst är barnen säkerhet, trygghet och framtiden.

Svar på tråden Exfrus nya man hotar mitt barn