Iranier som snabb gifter sig med svanks för medborgarskap. Hört om det.
Är det vanligt att Iranier kommer till Sverige genom bröllop med svenska för att sedan skilja sig snabbt?
Hört om det.
Är det vanligt att Iranier kommer till Sverige genom bröllop med svenska för att sedan skilja sig snabbt?
Hört om det.
Inte hört om specifikt iranier och inte specifikt svenskor, men att ingå skenäktenskap för att få uppehållstillstånd sker ju både här och var.
Inte hört om specifikt iranier och inte specifikt svenskor, men att ingå skenäktenskap för att få uppehållstillstånd sker ju både här och var.
Man får inte svenskt medborgarskap automatiskt bara för att man gifter sig med en svenska. Som iranier kan du ansöka om det först efter tre år?
Kommer till Sverige från Iran? Var skulle paret ha träffats då? Knappast många svenskor som semestrar i Iran och trassligt med visa för iranier när de reser.
Visst händer det men det är inget som är unikt för iranier.
Av just denna anledning väntade jag och min man från Afghanistan med att förlova oss tills han fått permanent uppehållstillstånd. Annars kanske någon skulle få för sig att han bara var med mig för att få stanna i Sverige.
Kommer till Sverige från Iran? Var skulle paret ha träffats då? Knappast många svenskor som semestrar i Iran och trassligt med visa för iranier när de reser.