Hur löser ni konflikter?
Jag och min sambo har det verkligen super bra när allting är bra, men vi kan inte kommunicera med varandra när vi bråkar.Vi har varit tillsammans i 4.5 år och redan efter 1 års tid så poängterade jag att detta är ett problem, och det kommer bli ett problem framöver om vi inte kan kommunicera.
Visst kan man släta över varje bråk, men i slutet av dagen kommer det alltid finnas saker man inte håller med om med varandra om man ska leva hela livet ihop.
T.ex. när jag ville kolla med honom att allting var lugnt då jag känner att t.ex. sex minskat och han inte hör av sig/skickat något gulligt sms ibland som han gjorde förut.
Så sa jag lugnt att jag inte vill att han känner sig påhoppad eller att jag tycker att vår relation är dålig, och det troligtvis är jag som reagerar på små saker som jag egentligen inte hade reagerat över men nu gör på grund av dom två sakerna. Ville helt enkelt bara stämma av att allting var lugnt istället för att spekulera en massa i mitt huvud (när små saker "försvinner" så fattar jag att jag reagerar på små saker)
Han blir då jätte arg och säger att jag inte vill ha ett lugnt förhållande och letar efter bråk, han sov på soffan och nu ett och ett halv dygn senare så pratar vi fortfarande inte med varandra. Vi försökte men han menar på att jag inte uppskattar det han gör och aldrig är nöjd i relationen.