Problem med nya grannar
Det flyttade in nya grannar i mitt lägenhetshus i höstas. En yngre kille och tjej. Vi bor intill varandra. Det började med att dom bråkade 24/7. Skrek på varandra så att det ekade i hela trapphuset till sent på nätterna. Ofta blev det inte tyst förens mellan 02-03. Även i veckorna.Jag somnade och vaknade till deras skrik, saker som slogs omkull, och höga smällar. Jag blev orolig, eftersom ingen kunde veta vad som pågick i lägenheten. Så jag kontaktade hyresvärden som sedan pratade med dom. Det blev lugnare ett tag. På sistone har det dock börjat igen allt mer allt eftersom.
Jag har också hört dom håna mig och andra grannar inför folk som dom bjudit hem. Högt och ljudligt. Det är ganska lyhört. Uppenbarligen irriterad över klagomålen, antar jag.
jag tycker det känns ganska jobbigt att bo så nära. Men har just nu ingen möjlighet att flytta av olika anledningar.
Frågan är om man ska fortsätta strida med dessa människor och prata igen med värden, eller bara undvika dom? Det hela känns ganska olustigt, känner dom inte.
Hur hade ni gjort?