• Anonym (L)

Misstänker att han har känslor

Hej! 

Jag har skrivit till en kille från och till under lång tid. Vi har aldrig haft sex fast träffats några få gånger. Vår relation har aldrig definierats. 

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon. Plötsligt börjar han undvika mig och när han märker att hans tafatta försök att träffas för något sexuellt inte besvaras på det sätt han vill. Sist vi träffades sa han att han märkt att JAG börjar få känslor så han vill undvika mig. Jag har inte gjort något dom skulle kunna tyda på det.  Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Sa till honom att vi bara kan vara vänner. Hanhöll med men fortsätter undvika mig. Tycker beteendet är så konstigt, han ghostar. 

Kommer efter detta gå vidare men har landat i att jag tror han har känslor. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Misstänker att han har känslor
  • Anonym (why?)

Varför låtsades du gilla den där muppen om du inte gör det? Han är säkert för korkad för att projicera på det sätt du tänkte. Troligen tror han att du gillar honom. 

• Anonym (L)
    Anonym (why?) skrev 2025-01-24 18:13:34 följande:

Varför låtsades du gilla den där muppen om du inte gör det? Han är säkert för korkad för att projicera på det sätt du tänkte. Troligen tror han att du gillar honom. 

Haha ja? Det undrar jag också såhär efterråt. Jag ville inte göra honom generad tror jag. Fel av mig. 

Det som gör mig mest besviken är att jag  gillade honom som människa med betoning på gillade. Han bara skiter i mig nu och jag funderar på orsak. 
  • Anonym (Vad är konstigt?)
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 17:51:49 följande:
    Misstänker att han har känslor

Hej! 

Jag har skrivit till en kille från och till under lång tid. Vi har aldrig haft sex fast träffats några få gånger. Vår relation har aldrig definierats. 

Han har varit tydlig med mig att han vill gifta sig och få barn och det är inte jag ute efter med någon. Plötsligt börjar han undvika mig och när han märker att hans tafatta försök att träffas för något sexuellt inte besvaras på det sätt han vill. Sist vi träffades sa han att han märkt att JAG börjar få känslor så han vill undvika mig. Jag har inte gjort något dom skulle kunna tyda på det.  Jag spelade med lite för att inte göra honom alltför besviken. Tror snarare att det är han som projicerar sina känslor på mig. 

Sa till honom att vi bara kan vara vänner. Hanhöll med men fortsätter undvika mig. Tycker beteendet är så konstigt, han ghostar. 

Kommer efter detta gå vidare men har landat i att jag tror han har känslor. Vad tror ni? 

Varför är det konstigt? Du vill bara vara vän med honom - han vill mer.
    Ni vill olika saker därför slutar han ha kontakt med dig.

Detta är helt normalt. Sluta försöka hålla kvar honom på nåt sätt (Ifall du gör det).
  • Anonym (L)
    Anonym (Vad är konstigt?) skrev 2025-01-24 18:18:44 följande:
    Varför är det konstigt? Du vill bara vara vän med honom - han vill mer.
    Ni vill olika saker därför slutar han ha kontakt med dig.

Detta är helt normalt. Sluta försöka hålla kvar honom på nåt sätt (Ifall du gör det).
    Jag tycker det är konstigt på sättet han har gjort detta. Var öppen med sig jag inte söker det han söker. Vi började skriva om djupa saker, blev enligt mig bra vänner. 

Plötsligt så försvinner han bara, ljuger om att vi kan fortsätta vara vänner. Undviker mig helt. Jag tycker att han kunde gjort detta på ett sjysdtare sätt än att ghosta och lägga över skulden på mig, att jag fått känslor. 
  • Anonym (why?)
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 18:17:54 följande:
    Haha ja? Det undrar jag också såhär efterråt. Jag ville inte göra honom generad tror jag. Fel av mig. 

Det som gör mig mest besviken är att jag  gillade honom som människa med betoning på gillade. Han bara skiter i mig nu och jag funderar på orsak. 
    Han låter som en självgod nörd.Vissa nördar är sådana.

Synd att det positiva ni delade inte kan återfås. Kanske är det så att han bara var ute efter sex.
  • Anonym (L)
    Anonym (why?) skrev 2025-01-24 18:34:26 följande:
    Han låter som en självgod nörd.Vissa nördar är sådana.

Synd att det positiva ni delade inte kan återfås. Kanske är det så att han bara var ute efter sex.
    Ja det är mycket möjligt att han bara var ute efter sex men då var det helt onödigt från hans sida att prata så djupt och tankar och känslor. 

Känner mig så besviken på honom och precis som du skriver går det fina inte att återfås. Han känns mycket självgod, konstaterade sist vi sågs att många tjejer brukar jaga honom och bli arga när han drar sig tillbaka. Jag visade inte ett uns av ilska, tycker inte han förtjänar det. 
  • Anonym (why?)

Bra där! Du verkar inte gå på hans manipulationer, men det betyder ju inte att du saknar det din hade.

Men tyvärr har han väl gått vidare med nån annan brud. :(

Du är värd bättre och för smart för honom. 

• Anonym (why?)

Don't invest emotionally in a mediocre guy liksom

• Anonym (L)
    Anonym (why?) skrev 2025-01-24 19:04:07 följande:

Bra där! Du verkar inte gå på hans manipulationer, men det betyder ju inte att du saknar det din hade.

Men tyvärr har han väl gått vidare med nån annan brud. :(

Du är värd bättre och för smart för honom. 

Tack för din förståelse. Ja det gör förbannat ont, ett års kontakt helt i onödan. Kommer gå vidare nu Glad
  • Tecum
    Anonym (L) skrev 2025-01-24 18:23:16 följande:
    Jag tycker det är konstigt på sättet han har gjort detta. Var öppen med sig jag inte söker det han söker. Vi började skriva om djupa saker, blev enligt mig bra vänner. 

Plötsligt så försvinner han bara, ljuger om att vi kan fortsätta vara vänner. Undviker mig helt. Jag tycker att han kunde gjort detta på ett sjysdtare sätt än att ghosta och lägga över skulden på mig, att jag fått känslor. 
    Det är inte alls konstigt att han drar sig tillbaka då du inte levererar det han vill ha. Han var nog ärlig när han också sa "bara vara vänner" och han trivdes med dig och att utbyta tankar. Men så fick han känslor och ville bekräfta det med sex. När du inte var med på tåget insåg han att det var kört. Men istället för att säga det rent ut tog han den fega vägen. Jag ser inget konstigt i det, däremot borde han skött det på ett bättre sätt. 
Svar på tråden Misstänker att han har känslor