• Anonym (Matsen)

"Inte ikväll, jag är trött"?!

Jag har svårt att förstå hur man kan avvisa sex för att man "är trött". Jag tycker att det är skönt att ha sex när jag är trött, lite tillbakalutad, bara slappa med en annan människa nära. 

"Trött" tolkar jag som att något annat ligger bakom. Vill inte, har inte lust, har haft en konflikt på jobbet, bråkat med barnen etc.

Det är viktigt att åtminstone för sig själv gå lite mer på djupet än "trött". På djupet hittar man kanske ett problem som går att åtgärda. Eller förlåt - utmaning heter det ju nu för tiden.

• Svar på tråden "Inte ikväll, jag är trött"?!
  • Anonym (Eh)

Du kan väl inte vara på riktigt... Om man är trött så kan det påverka både lust och ork. Svårt att fatta...? Och man måste inte specificera varför man är trött. Vad du tycker är inte facit för hur alla andra funkar så nej, att vara trött måste faktiskt inte vara ett svepskäl. Om du misstänker det så är det för att du någonstans fattar att din partner inte trivs i relationen, så ta itu med det istället.

• Anonym (J)

Haha men driver du? Om man är så trött att man inte ens orkar kolla på en film? Hur menar du att man ska orka ha sex då. Lägg av. 

• Anonym (idioter)

Eh, finns det verkligen folk som tror att trött inte är en godkänd orsak?

Visst pilla på mig men sluta sekunden då jag somnar. Är du inne får du dra ur. Så... roligt eller?

• Anonym (Matsen)
    Anonym (Eh) skrev 2025-01-24 14:25:40 följande:

Du kan väl inte vara på riktigt... Om man är trött så kan det påverka både lust och ork. Svårt att fatta...? Och man måste inte specificera varför man är trött. Vad du tycker är inte facit för hur alla andra funkar så nej, att vara trött måste faktiskt inte vara ett svepskäl. Om du misstänker det så är det för att du någonstans fattar att din partner inte trivs i relationen, så ta itu med det istället.

Så hen ska inte berätta varför hen inte vill, utan motparten ska gissa eller ta reda på det? Låter inte som ett jämställt förhållande.
  • Anonym (Matsen)
    Anonym (J) skrev 2025-01-24 14:33:18 följande:

Haha men driver du? Om man är så trött att man inte ens orkar kolla på en film? Hur menar du att man ska orka ha sex då. Lägg av. 

Film? Nu hittar du på. Den trötta parten kanske orkar titta på film men inte älska. Då behöver paret gräva djupare.

Trött är ett ytligt svepskäl.
  • Anonym (idioter)

tja det är heeeeelg nuSkål

• Anonym (TRÖTT!!)

Är du på riktigt,  TS?
    Man kan faktiskt vara för trött för att ha sex med sin partner. 
    Jag är sjukskriven sedan 3 månader tillbaka för utmattning. 
    Vissa dagar orkar jag knappt gå upp ur sängen men måste ju gå på toa, samtidigt som jag sitter på toa borstar jag tänderna. 
    Mer än så orkar jag inte. 
    Innan maken åker till jobbet på morgonen brukar han göra iordning smörgåsar till mig för när det är som värst orkar jag inte fixa ngt att äta.
    Om maken skulle säga till mig "älskling,  visst orkar du k****a? Trött är ingen ursäkt ".
    Då skulle han åka ut med huvudet före!

• Anonym (Matsen)
    Anonym (TRÖTT!!) skrev 2025-01-24 15:08:55 följande:

Är du på riktigt,  TS?
    Man kan faktiskt vara för trött för att ha sex med sin partner. 
    Jag är sjukskriven sedan 3 månader tillbaka för utmattning. 
    Vissa dagar orkar jag knappt gå upp ur sängen men måste ju gå på toa, samtidigt som jag sitter på toa borstar jag tänderna. 
    Mer än så orkar jag inte. 
    Innan maken åker till jobbet på morgonen brukar han göra iordning smörgåsar till mig för när det är som värst orkar jag inte fixa ngt att äta.
    Om maken skulle säga till mig "älskling,  visst orkar du k****a? Trött är ingen ursäkt ".
    Då skulle han åka ut med huvudet före!

Du är tydligen sjuk. Jag tänkte på friska människor.
  • Anonym (idioter)
    Anonym (Matsen) skrev 2025-01-24 15:11:38 följande:
    Du är tydligen sjuk. Jag tänkte på friska människor.
    Som har friska tankegångar precis som du eller? Tyst
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Matsen) skrev 2025-01-24 14:39:13 följande:
    Så hen ska inte berätta varför hen inte vill, utan motparten ska gissa eller ta reda på det? Låter inte som ett jämställt förhållande.
    Nej, hen behöver inte berätta om hen inte vill. Motparten behöver inte gissa. Motparten behöver inte lägga sig i alls! Motparten ska acceptera att nej betyder nej och sluta inbilla sig att hen i sin tur har någon som helst rätt att sura eller reagera för det. Låter som att motparten är totalt respektlös.
Svar på tråden "Inte ikväll, jag är trött"?!