• Anonym (Man)

Barn med ex, ny relation

Lång historia kort. Jag och en betydligt yngre kvinna hade ett stormigt förhållande under några år. Vi fick ett barn tillsammans. Vi har inte kunnat prata med varandra på ett bra sätt sedan det gick åt skogen. Nu har jag träffat en ny kvinna som ligger i skilsmässa, har separerat men deras relation har varit död sedan länge och jag är helt säker på att det är ok där. 

Vi ska nu flytta ihop efter en tids dejtande men brottas med plågsamma tankar kring mitt ex och barn. Exet är elak mot mig när jag hör av mig och hon har dessutom träffat en ny vilket gör mig helt vansinnig. Den nya kvinnan försöker hjälpa mig och är på väg att flytta till mig från en annan stad. Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Barn med ex, ny relation
  • Anonym (K)

En tids dejtande...? Hur länge då? Är ni ens ett par...? Ni är inte kloka någon av er.

• Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 14:56:00 följande:

En tids dejtande...? Hur länge då? Är ni ens ett par...? Ni är inte kloka någon av er.

Hur länge ska man dejta då innan man flyttar ihop? Vi har känt varandra halva livet 
  • Anonym (Grabb)

Spontant så känns det som att du/ni rusar fram... Lång historia kort.

Hur gammalt är ditt barn? Träffar du ditt barn? Har ni något umgänge?

Varför blir du vansinnig på att ditt ex har träffat en ny? Är du inte klar med din skilsmässa??

Varför kan inte du och ditt ex sätta ert barn i fokus? och ha en vettig förälderrelation? (vilket det inte låter som att ni har!)

Varför är det så bråttom med att flytta ihop med någon som ligger i skilsmässa..?

Själv så skulle jag vara väldigt vaksam på en ny partner som; ligger i fejd med sitt ex, som kanske inte har en vettig relation till sitt barn, som inte verkar ha släppt taget om sitt ex...

• Anonym (K)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 14:57:09 följande:
    Hur länge ska man dejta då innan man flyttar ihop? Vi har känt varandra halva livet 
    Med tanke på att det finns barn i bilden, minst ett år. Det spelar ingen roll hur länge ni har känt varandra, det är en helt annan sak att vara ett par. Är ni det?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-01-23 15:06:29 följande:

Spontant så känns det som att du/ni rusar fram... Lång historia kort.

Hur gammalt är ditt barn? Träffar du ditt barn? Har ni något umgänge?

Varför blir du vansinnig på att ditt ex har träffat en ny? Är du inte klar med din skilsmässa??

Varför kan inte du och ditt ex sätta ert barn i fokus? och ha en vettig förälderrelation? (vilket det inte låter som att ni har!)

Varför är det så bråttom med att flytta ihop med någon som ligger i skilsmässa..?

Själv så skulle jag vara väldigt vaksam på en ny partner som; ligger i fejd med sitt ex, som kanske inte har en vettig relation till sitt barn, som inte verkar ha släppt taget om sitt ex...

Barnet är 3 år. Nej på grund av avstånd och kommunikationsproblem träffas vi ej. Hon skäller bara på mig och vill inte prata med mig. Vi kunde aldrig leva tillsammans så känner mig sårad, bitter, svartsjuk, framförallt över det vi kunde haft och att en annan man kommer in och tar över. Jag försöker kommunicera men det går inte. 

Min nya är tvärtom en mogen, sympatisk äldre kvinna. V
    Der känns tryggt med henne och känns som att hon styr upp. Hon har pratat med min föredetta. Jag vet att hon är klar med sin förra relation, inga orosmoln där och vi har känt varandra sålänge. Vi ska flytta tillsammans för hon bor på annan ort samt svårt att slå sig ned tillsammans annars. 

• Anonym (Man)
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 15:09:42 följande:
    Med tanke på att det finns barn i bilden, minst ett år. Det spelar ingen roll hur länge ni har känt varandra, det är en helt annan sak att vara ett par. Är ni det?
    Vi är ett par ja, självklart. Annars skulle vi inte flytta ihop snart 
  • Anonym (S)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-23 14:52:08 följande:
    Barn med ex, ny relation

Lång historia kort. Jag och en betydligt yngre kvinna hade ett stormigt förhållande under några år. Vi fick ett barn tillsammans. Vi har inte kunnat prata med varandra på ett bra sätt sedan det gick åt skogen. Nu har jag träffat en ny kvinna som ligger i skilsmässa, har separerat men deras relation har varit död sedan länge och jag är helt säker på att det är ok där. 

Vi ska nu flytta ihop efter en tids dejtande men brottas med plågsamma tankar kring mitt ex och barn. Exet är elak mot mig när jag hör av mig och hon har dessutom träffat en ny vilket gör mig helt vansinnig. Den nya kvinnan försöker hjälpa mig och är på väg att flytta till mig från en annan stad. Vad ska jag göra? 

Varför blir du helt vansinnig för att hon har träffat en ny?
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2025-01-23 15:20:03 följande:
    Varför blir du helt vansinnig för att hon har träffat en ny?
    Att en annan man kom in och tog över. Att det känns som att vi aldrig fick det liv vi ville ha tillsammans. Jag vill bara leva i harmoni i en normal relation. 
  • Lynx123

Om du fortfarande är svartsjuk på ditt ex ska du absolut inte ha en relation med en annan kvinna. Om hon dessutom inte ens är skild så är inte heller hon redo.

Det viktigaste är ditt barn. Vill du inte vara en närvarande pappa? Det är prio ett!!! 

• Anonym (Man)

Det är också så att den nya kvinnan är mer stabil, inkännande och varm. Allt känns tryggt och enkelt med henne och vi kan göra massa saker tillsammans. Men det är svårt för henne detta med exets ovilja att samarbeta. Sedan ska jag vara helt ärlig ligger nog attraktionen hos exet. 

Vi hade det magiskt tillsammans. Den nya är mer en vanlig kvinna till åren med en del övervikt och jag känner väl att jag saknar det där andra ibland. Men man kan inte få allt. 

Svar på tråden Barn med ex, ny relation