AngieF skrev 2025-01-23 10:46:24 följande:
Vi försöker få vårt första barn, jag är 37 och maken 31. Började köra lite oskyddat i april men i augusti började vi med ägglossningstest och jag blev gravid direkt. Slutade i ett missed abortion i v12, fanns inget foster men hinnesäcken hade växt till 8+2. Skulle ta abortpiller för att få ut det men det drog igång enbart av pillret som skulle förbereda livmoder. Det hela var rätt traumatiskt och smärtsamt och jag kunde inte ta mig till sjukhuset på flera timmar utan satt hemma själv och det bara rann blod ur mig.. När vi väl kom upp kom allt ut typ direkt.
Hade sen en mens emellan och blev gravid direkt igen. Teststickorna var så svaga att jag fortsatte testa för att se så de blev starkare men efter en viss uppgång blev de bara svagare och svagare. Betalade då för ett privat blodprov som visade jättelågt hcg (12) Fick komma in på ett ultraljud som inte ens visade en hinnesäck. Tog ett nytt blodprov några dagar senare och Hcg hade sjunkit igen (till mindre än 3) och blödningen kom igång förra onsdagen. Slutade blöda i måndags och väntar nu på min nästa ägglossning.
Vi måste få ytterligare ett missfall för att få göra en utredning men hoppas såklart att det ska bli ett barn om jag blir gravid igen. Känns inte som att vi har problem med fertiliteten utan ?bara? att det inte vill fastna och gå hela vägen.
Är väldigt orolig inför hur det kommer gå men vi har sagt att vi försöker ett tag till innan vi ger upp..
Så tufft det låter! Har du några barn sedan innan?
Jag tror inte vi kommer söka hjälp om det inte går vägen då vi redan har tre ungar.. men jag håller alla tummar för dig! Har du fått ÄL snabbt efter MF? Jag småskvätter lite fortfarande, så väntar på att det ska sluta helt.