Har enbart Hitler rätt till en viss typ av hälsning?
Följer debatten på sociala medier angående Musk:s hälsning som vissa menar är en Hitler hälsning medan andra hävdar att massor av politiker slängt ut med armarna.
Men det dummaste jag läst är nog dom som menar att mer eller mindre man ska ta tillbaka Hitlers hälsning, det är väl inte bara han som ska få hälsa på det sättet.
I ärlighetens namn förstår jag inte det sistnämnda resonemanget. Jag tycker inte det går att likställa med homosexuella exempelvis som vill ta tillbaka ordet bög och göra det till ett positivt laddat ord.
Det hade väl gått att argumentera för om förintelseöverlevare skulle vilja ta tillbaka den här typen av hälsning, annars blir ju detta bara enbart ett hån.
Vad Musk faktiskt hade för syfte med hälsningen vet väl bara han, men jag förstår inte dom som lägger ut bilder på exempelvis Hilary Clinton som slår ut med armen, det är inte likvärdigt någonstans.
Hur kan detta ens vara något folk försvarar och t o m hyllas för att det minsann inte bara är Hitler som ska få hälsa på det sättet?. Hur långt har folks logik sjunkit?