Skolproblem
Jag bor inte i Sverige, men går i vad som skulle motsvaras av gymnasiet/komvux på distans och tar vad som motsvarar studenten i slutet av denna termin. Förutom att den examen vi har faktiskt har ett reelt värde och ökar mina chanser att få ett jobb.
Studierna organiseras runt en skolplattform där varje kurs har ett eget kursrum som läraren administrerar. Efter 3,5 års kvällsstudier har jag nu stött på en lärare som vägrar använda skolplattformen och istället har allt i teams. Problemet är att skolans inloggning inte alltid fungerar (för många aktiva användare) och pga detta har jag missat inlämningar då ingen information fanns i kursrummet, inte ens lärarens namn så jag kunde ta kontakt utanför teams.
Försökte maila läraren när jag väl fick veta hens namn men fick inget svar, mailade då skolledningen som svarade att jag skulle kontakta läraren.
Jag ska göra en pressentation av valfri icke-smittsam sjukdom, det finns 9 kategorier att välja mellan. Detta är en obligatorisk inlämning och det är all information som finns. Ingen presentationslängd, inte inriktning, ingenting. Presentera cancer. Eller demens, eller livsstilssjukdomar. Jag jobbar inom motsvarande tredje sektorn med just icke-smittsamma sjukdomar, jag skulle kunna skriva en bok om nästan vilken som helst av kategorierna. Ska jag förklara vad det innebär att ha dessa sjukdomar, eller vilken hjälp sjukvården kan ge, eller vad en kan göra själv för att underlätta sitt tillstånd? Jag känner mig så frustrerad. Jag har tidigare gått andra kurserr i ämnet, med en annan lärare, och min frustration är enorm över att ett ämne där jag har så mycket gratis pga mitt arbete nu blev ett problemämne pga lärarens bristfälliga instruktioner.