• Anonym (Undrande patient)

Ersättning från Löf erfarenheter?

Har någon här fått (eller blivit nekad) ersättning från Löf? Mitt ärende står på kö och jag skulle vilja veta lite mer. Har förstått att sannolikheten att få rätt är ganska låg (20%) Vilka belopp rör det sig om? 

• Svar på tråden Ersättning från Löf erfarenheter?

Puff

• Anonym (J)

Jag ansökte pga det tog 17 år att få rätt diagnos och jag har mått mkt dåligt pga det.  Det nekades. 

Anonym (J) skrev 2025-01-22 19:57:59 följande:

Jag ansökte pga det tog 17 år att få rätt diagnos och jag har mått mkt dåligt pga det.  Det nekades. 

Jag beklagar! Som jag har tolkat det är det jättesvårt att få rätt när det gäller fel diagnostisering. Hur lång tid tog det innan du fick besked? 

Jag söker för att jag fick en överdos och fick åka ambulans till sjukhuset fast jag tog den rekommenderade mängden medicin. 
  • mammatill6

Om du tog den rekommenderade dosen och blev dålig är det nog oerhört svårt. Tyder ju på att du kanske är överkänslig och det klassas nog inte som något som kunnat undvikas.

mammatill6 skrev 2025-01-22 21:05:05 följande:

Om du tog den rekommenderade dosen och blev dålig är det nog oerhört svårt. Tyder ju på att du kanske är överkänslig och det klassas nog inte som något som kunnat undvikas.

Jag fick totalt 17 olika mediciner på 6 veckor flera av dessa krockar med varandra och ska inte tas samtidigt. På akuten togs blodprover så de vet exakt vilka koncentrationer jag hade av vad i blodet.

Svar på tråden Ersättning från Löf erfarenheter?