• Sååförvirrad

Plus på måndag, missfall på fredag(?)

Hej.

Plussade i måndags och i tisdags, och på fredag(Bim) började jag blöda. I 2 dygn blödde jag som mens.
    Nu har det avtagit, kommer någon enstaka liten blodstrimma på pappret vid tork.

Kan ett missfall vara så här "smidigt", vara över på 2 dygn? Eller kommer det snart komma igång med buller och brak?

Det var riktigt rött blod, och vanlig mängd som vid mens. Kanske en gnutta lindrig mensvärk i någon enstaka minut här och där, inget ryggont.

Någon med tidigt missfall i bagaget som haft likadant? 😊

• Svar på tråden Plus på måndag, missfall på fredag(?)
  • RainbowFamilyDreams

Hej. Jag hade en kemisk graviditet och fick som en vanlig mens fem dagar efter beräknad mens. Plussade svagt i en vecka och en timme innan blödningen var det pluss, direkt en timme efter missfallet var det direkt negativt på stickan. Hur har dina gravtester visat Sedan? obs de kan ju visa plus trots missfall pga hcg som finns kvar. Kanske VUL kan visa hur det står till? Har du plussat efter blödningen?
    Du kan ju även blöda vid graviditet, men du borde kanske kontrollera det? kan Det vara nidbödning? Den tror jag dock Ska vara så kraftig.

• Anonym (Bli)

Når det sker så tidigt är det inte mer än vid en vanlig mens som ska ut, du behöver nog inte oroa dig för att det kommer bli kraftigare. 

Det var nog ett befruktat ägg som aldrig hade kunnat bli något av och slutade utvecklas. Hoppas så att nästa gång leder till bebis 🙏❤️🍀

• Anonym (Håller tummarna)

Du får se vad de närmsta dagarna visar, blöder du mer så kan det vara missfall,men det finns dem som blöder lite men ändå fullbordat en graviditet. 

själv har jag 3 missfall i bagaget, det första som en vanlig mens, lika många dagar blödde jag. Det andra missfallet var jag lite länge gången, gjorde väldigt ont o blödde mycket, 3 e missfallet var också som en vanlig mens men lite kraftigare värk. 

jag har även fått en blödning med min näst yngsta son i v8 men det var bara lite och avtog ganska snabbt. 

så det finns fortfarande hopp för dig, men bara tiden som kan utvisa. Ta ett nytt test om 1-1,5 vecka. 

håller tummarna för dig 

Svar på tråden Plus på måndag, missfall på fredag(?)