• Aisof

Vill gärna ha råd om rosenrot

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha lite råd :) Jag skrev detta i den stora rosenrot tråden, men det verkar inte som att den är aktiv längre.

Jag ska börja ta rosenrot, men jag kommer inte kunna göra ett försök att bli gravid förrän jag har ägglossning i mitten av mars, alltså om exakt 2 månader. Vanligtvis ska man ju ta rosenrot från mensens första dag fram till ÄL. Har ÄL nu och jag undrar när det är smartast att börja ta rosenrot. 

Kan jag börja ta det nu och ta det varje dag fram till den ÄL när jag ska försöka bli gravid? 

Är 38 år så vill verkligen maximera mina chanser. Tar även nattljusolja och funderar på bidrottninggelé också. Om någon kan rekommendera andra saker vill jag gärna höra mer om det :)

Är tacksam för alla råd <3

• Svar på tråden Vill gärna ha råd om rosenrot
  • TrueResolution

Anledningen till varför man ska sluta ta rosenrot efter ägglossning är för att man inte ska ta det om man är gravid. Så om du inte försöker aktivt kan du rent krasst köra på hela cyklar och sluta när det är ägglossning och det finns chans att du är gravid. ☺️

För mig tog det ett par månader innan rosenroten gav "effekt". 

• Aisof
    TrueResolution skrev 2025-01-21 19:25:10 följande:

Anledningen till varför man ska sluta ta rosenrot efter ägglossning är för att man inte ska ta det om man är gravid. Så om du inte försöker aktivt kan du rent krasst köra på hela cyklar och sluta när det är ägglossning och det finns chans att du är gravid. ☺️

För mig tog det ett par månader innan rosenroten gav "effekt". 

Tack så mycket för svar!! Och vad roligt att det funkade för dig till slut ☺️

Jag tog rosenrot i 6 dagar innan förra ÄL och jag märkte faktiskt skillnad. Kände av ÄL mycket mer, ont i magen och mer rikliga ÄL-flytningar. Förhoppningsvis gör det susen att ta det lite längre tid denna gången!

Har du testat något annat än rosenrot som du kan rekommendera?
Svar på tråden Vill gärna ha råd om rosenrot