• Anonym (J)

Misslyckad ansiktsbehandling

Hej! 

Jag var på ansiktsbehandling på ett bra ställe. Hon tyckte att det behövdes en portömning och började efter ångning att klämma så hårt överallt på min panna. Jag kände att detta var olustigt då hon verkligen tog i men inbillade mig att hon visste vad hon gjorde. 

Efterråt såg jag i spegeln att min hudbarriär på pannan såg värre ut än innan. Upplever är och förstorade porer. Det har även hänt något med min hud efter det besöket... Pannan kliar, känns torr och jag har även blivit överkänslig mot vissa produkter. Tror min hudbarriär på pannan förstördes under behandlingen och/eller att jag fått inflammation i porerna. Det var två veckor sedan jag gjorde behandlingen. Mejlade salongen igår och väntar på svar. 

Skriver ändå här med förhoppning att få svar från någon kunnig inom området. Är det något jag kan göra, någon som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Misslyckad ansiktsbehandling
  • Dexter dot com

Jag hade inväntat svar från salongen. Jag antar att dom kommer erbjuda dig gratis hudprodukter som förhoppningsvis läker huden och återbetalar summan du betalt för behandlingen.

• Anonym (J)
    Dexter dot com skrev 2025-01-19 10:57:07 följande:

Jag hade inväntat svar från salongen. Jag antar att dom kommer erbjuda dig gratis hudprodukter som förhoppningsvis läker huden och återbetalar summan du betalt för behandlingen.

Tack för svar! Kommer aldrig mer våga gå till någon annan än hudläkare efter detta. Man undrar vad detta beror på? Jag gick till en av Stockholms lyxigaste salonger. Gjorde hon detta medvetet eller vad hände.. Många frågor som snurrar.
  • Dexter dot com
    Anonym (J) skrev 2025-01-19 11:01:15 följande:
    Tack för svar! Kommer aldrig mer våga gå till någon annan än hudläkare efter detta. Man undrar vad detta beror på? Jag gick till en av Stockholms lyxigaste salonger. Gjorde hon detta medvetet eller vad hände.. Många frågor som snurrar.
    Dom lever ju på nöjda kunder så tror absolut inte hon gjorde det medvetet utan missbedömde vad din hud skulle tåla. 
  • Anonym (J)
    Dexter dot com skrev 2025-01-19 11:04:45 följande:
    Dom lever ju på nöjda kunder så tror absolut inte hon gjorde det medvetet utan missbedömde vad din hud skulle tåla. 
    Tack tänker så också. Har verkligen fått komplex för min panna efter detta, kanske klipper lugg hha. Har även bokat tid hos hudläkare. 
  • Anonym (J)

Det värsta är att det inte tas före och efterbilder så inga bevis finns egentligen. 

• Anonym (I)

Vaddå portömmning, haha? Klämma pormaskar alltså? Lugna ner dig lite, ingen dör av att få pormaskarna utklämda och din sk inbillade barriär kommer att repa sig. 

• Anonym (J)
    Anonym (I) skrev 2025-01-19 11:44:35 följande:

Vaddå portömmning, haha? Klämma pormaskar alltså? Lugna ner dig lite, ingen dör av att få pormaskarna utklämda och din sk inbillade barriär kommer att repa sig. 

Det låter som du aldrig någonsin fått en portömning eftersom du frågar vad det är för något. Då är det kanske lite svårt för dig att bedöma situationen. Det innebär att klämma pormaskar. Jag upplever även ärr från naglar/ för hårt tryck. Detta blir svårt att repa sig. Att hudtexturen kan försämras av att att klämma porer är inget nytt, det går att läsa sig till. Jag är lugn men vill samtidigt varna andra med det jag skriver. Detta var ingen rolig upplevelse. Hudläkare har alltid mer kompetens 
  • Anonym (Steff)

Går du till hudläkare för detta? Hoppas att du betalar privat och inte belastar den allmänna vården. 

• Anonym (J)
    Anonym (Steff) skrev 2025-01-19 12:29:55 följande:

Går du till hudläkare för detta? Hoppas att du betalar privat och inte belastar den allmänna vården. 

Jag fattar att detta är ett I- landsproblem. Man skaffar sig problem när det inte fanns problem från början så att säga... Betalar privat och uppmuntrar andra att göra det, värt att kosta på sig att gå till hudläkare någon gång per år istället för att gå till dessa olika behandlingar hos lägre utbildade såsom portömning, dermapen osv 
  • Anonym (Igen)

En till tråd om hudbarriären?
    Gå till salongen, visa vad du är missnöjd med och fråga hur du går vidare med det. Du skrev om retinol och c-vitamin. Vi var några som undrade hur du använt det och om salongen inte guidade dig. Det svarade du inte på.
    Svårt att tro att huden är förstörd för alltid. 

Svar på tråden Misslyckad ansiktsbehandling