• Frånskild 83

Får ångest av att dejta

Är en kille som har ett lite udda problem. Får nämligen stark ångest när jag försöker dejta. Har inga problem med att prata med tjejer och är social. Känner även intresse och vill träffa tjejer och har ganska lätt att få kontakt men så fort det blir lite allvar, att man ska gå på dejt t.ex, så kommer ångesten. Har flera gånger försökt att dejta ändå för att se om det går över men det hjälper inte.

Har haft förhållanden tidigare utan att jag känt såhär, detta är något som kommit efter mitt senaste förhållande.

Någon som varit med om något liknande och vet hur man tar sig ut det?

• Svar på tråden Får ångest av att dejta
  • Anonym (L)

Sluta dejta ett tag. Gå och prata med någon. 

• Anonym (Linn)

Hur länge sen är det som du dejtade då?

• Frånskild 83

Problemet har hållit på något år så jag har provat att både dejta och pausat dejtander i flera månader. Har känns som att jag varit redo att dejta igen men då kommer ångesten tillbaka.

• Anonym (L)
    Frånskild 83 skrev 2025-01-19 14:21:29 följande:

Problemet har hållit på något år så jag har provat att både dejta och pausat dejtander i flera månader. Har känns som att jag varit redo att dejta igen men då kommer ångesten tillbaka.

Aldrig funderat på att söka hjälp?
  • Anonym (A)

Sök hjälp för att prata med någon.

• Anonym (Linn)
    Frånskild 83 skrev 2025-01-19 14:21:29 följande:

Vad tror du ångesten beror på? 
Svar på tråden Får ångest av att dejta