• Anonym (?????????)

Ska jag börja med vape eller snus?

Hej, jag skulle vilja börja snusa men jag känner mig illamående när jag tar en snus fastän den är svag. Är vape svagare? Eller är de enklare att börja med? Mildare så att säga. Jag har aldrig rökt eller så heller. Är vape bättre att börja med? /😦

• Svar på tråden Ska jag börja med vape eller snus?
  • Anonym (S)

Det finns nikotinfritt snus. Kör på det!

Det finns ingen anledning att göra sig beroende av nikotin. Bara dyrt och ohälsosamt. 

• Anonym (Man)

Alla blir illamående när man testar snus... tillochmed kedjerökare. Jag har bjudit snus till flera tyska storrökare och de blir alldeles grön i ansiktet och yr av snus.

Ingen tycker om vare sig vin,öl eller sprit heller. Men, är motivationen stor nog vänjer man sig tillslut,  kanske börjar man tillslut njuta av lasten...

Endast den ihärdige får belöningen. Det gäller allt i livet.

• EnAnonumius

E-Juice och E-Salt (E-salt är en form av E-Juice men sammansatt på ett annat sätt), kommer ju i olika styrkor, allt från 0mg/ml-12mg/ml nikotin.

Men vad är vitsen med att skaffa ett nikotinberoende?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Man53)

Bara skit å hålla på med 
    båda mina söner började 
    kostar pengar och förstör dig 

• Mentat

Varför börja med något så korkat över huvud taget? Att den som redan är beroende av nikotin funderar på det är en sak men om man inte röker är frågan helt obegriplig!

• Anonym (Sara)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-19 06:51:29 följande:

Alla blir illamående när man testar snus... tillochmed kedjerökare. Jag har bjudit snus till flera tyska storrökare och de blir alldeles grön i ansiktet och yr av snus.

Ingen tycker om vare sig vin,öl eller sprit heller. Men, är motivationen stor nog vänjer man sig tillslut,  kanske börjar man tillslut njuta av lasten...

Endast den ihärdige får belöningen. Det gäller allt i livet.

Inte alla. När jag började snusa blev jag inte ett dugg illamående och då har jag aldrig rökt. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (S)
    Anonym (Sara) skrev 2025-01-19 08:59:24 följande:
    Inte alla. När jag började snusa blev jag inte ett dugg illamående och då har jag aldrig rökt. 
    Jag var på väg att skriva något liknande. 

Jag gillade både kaffe och alkohol, första gången jag provade, och en bekant tyckte att det var gott att röka, från första blosset.

Snus blir jag dock illamående av, på någon meters avstånd, så jag skulle aldrig drömma om att stoppa det i munnen. 

Folk är verkligen olika!
  • Anonym (Alex)

Varför börja med något av det och riskera att bli beroende?

Svar på tråden Ska jag börja med vape eller snus?