• Anonym (Undrande)

Någon som vet?

Har en ny kille sedan en tid tillbaka. kilken har fått en dom på sig som rör Misshandel. 
    mjn stora son och han kommer inte överens o nu vet han om denna dom. 
    sonen har kontakt med soc av andra orsaker. o jag tänker att sonen tar upp detta m soc. Kan de förbjuda mig att va med killen jag älskar? killen egna barn och soc gjorde utredning o det fanns inget  fför dem att klaga på. 

inga kommentarer om domen osv utan vill ha svar på de andra frågorna 

• Svar på tråden Någon som vet?
  • Anonym (tjolahopp)

Om du är under luppen för ditt föräldraskap kan det naturligtvis spela in att du väljer en partner med kriminell bakgrund som får ditt barn att må dåligt.
    Hindra dig att träffa honom kan de inte göra, men sonen kanske inte ska bo hos dig om du väljer snubben först?

• Anonym (Nja)

Nej, men de kan tala om för dig att de vill sätta in åtgärder om de anser att du inte sköter ditt föräldraskap, dvs ansvaret mot din son.

Hur kommer det sig att du prioriterar relationen med en kriminell person högre än din sons mående? Du kan börja fundera på svaret på den frågan, för det lär soc också undra.

• Lynx123

Självfallet finna det ett intresse i vilka kretsar du rör dig i. Om soc redan är involverat och du väljer en partner med våldsdom är det en röd flagga.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (tjolahopp) skrev 2025-01-18 17:16:13 följande:

Om du är under luppen för ditt föräldraskap kan det naturligtvis spela in att du väljer en partner med kriminell bakgrund som får ditt barn att må dåligt.
    Hindra dig att träffa honom kan de inte göra, men sonen kanske inte ska bo hos dig om du väljer snubben först?

Har tre andra Barn som älskar honom över allt. Det har gjort o gör för den har deras pappa aldrig gjort. Så snäll. Omtänksam osv som Han är. 

det finns många tänker jag som blir dömda för saker. får de då inte va med sin familj el skaffa ny? 

• Lynx123
    Anonym (Undrande) skrev 2025-01-19 00:56:02 följande:

Har tre andra Barn som älskar honom över allt. Det har gjort o gör för den har deras pappa aldrig gjort. Så snäll. Omtänksam osv som Han är. 

det finns många tänker jag som blir dömda för saker. får de då inte va med sin familj el skaffa ny? 

Fast i det här fallet handlar det inte om honom och hans rättigheter utan om dina val i förhållande till din son och soc. Din son går ju före allt, eller hur?
  • Anonym (Anonym)

Hur kan du ens fundera på nått annat än vad dina barn mår bra av? Det är ju dom som ska gå i första hand!
    En person som misshandlat tidigare kan göra det igen så frågan är bara vad som triggar igång det igen. Du skrev även att barnens pappa inte ser dom och ger kärlek till dom, då har du ju tydligen redan gjort dåligt val en gång så du borde tänka över dina handlingar en extra gång. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Nja) skrev 2025-01-18 17:24:16 följande:

Nej, men de kan tala om för dig att de vill sätta in åtgärder om de anser att du inte sköter ditt föräldraskap, dvs ansvaret mot din son.

Hur kommer det sig att du prioriterar relationen med en kriminell person högre än din sons mående? Du kan börja fundera på svaret på den frågan, för det lär soc också undra.

sonen är 19 o tar student k sommar. 

de andra barnen 10-15 älskar honom 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-19 07:54:40 följande:

Hur kan du ens fundera på nått annat än vad dina barn mår bra av? Det är ju dom som ska gå i första hand!
    En person som misshandlat tidigare kan göra det igen så frågan är bara vad som triggar igång det igen. Du skrev även att barnens pappa inte ser dom och ger kärlek till dom, då har du ju tydligen redan gjort dåligt val en gång så du borde tänka över dina handlingar en extra gång. 

Deras pappa hade alkoholmissbruk så jag valde are lämna honom av den anledningen. 

• Anonym (Nja)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-01-19 11:20:08 följande:

sonen är 19 o tar student k sommar. 

de andra barnen 10-15 älskar honom 

Det är fortfarande inte lämpligt att ha en kriminell person omkring så unga barn.
Svar på tråden Någon som vet?