• Anonym (Skärmtid dygnet runt)

Hela vårt liv handlar om skärmar

Två barn på 10 å 7 år. Känns som att skärmen äter upp precis allt. 
    Både mannen å barnen spenderar den mesta tiden med en skärm. Antingen i form av telefon, dator eller platta eller tv. 
    Jag har tjatat ihjäl mig om skärmar de senaste åren å energin är helt nollad.
    Ingenting vi gör blir någonsin roligt.
    Är vi iväg nånstans på tex liseberg eller liknande så surar sonen hela tiden å allt är skit å tråkigt. Å då sticker mannen till han telefonen å så går de till rummet å ligger där å glor. Så är det med varenda aktivitetet vi gör. Jag menar på att ta man bort skärmen å låter barnen ha tråkigt så blir andra saker kanske lite mer roliga. 

Vi har helt olika uppfattningar om skärmtid. Mannen är mest glad när ungarna sitter i timmar för då slipper han göra nåt med dem eller laga mat osv.  Då ligger han bara å glor på sin älskade skärm.  Så snart dags för skilsmässa. 
  • Svar på tråden Hela vårt liv handlar om skärmar
  • Storstadsmamma

Jag har märkt att mina ungar inte kan leka vanligt efter att de suttit för mycket med skärm, de blir totalt handlingsförlamade och kan inte komma på NÅGONTING att göra? då ryker alltid skärmen. 

oftast blir de helt utan i flera dagar/veckor. Första dagarna är fruktansvärda. De har abstinens men det gäller att vara konsekvent. leken smyger sig på allteftersom :) till slut leker de för fullt! Och frågar inte ens efter skärm. 

Va hård! 

• Anonym (Skärmtid dygnet runt)

Håller fullständigt med om det. Jag tycker det påverkar både lek och även det sociala negativt. Jättetråkigt. Men jag slår mig blodig här hemma med dessa skärmar. Känns som att det enda jag gör är å tjatar om detta. Å då mot 2 barn å mannnen. Han är nästan värst. Så less på detta.

• Spucks

Du kan ju inte göra någonting mot det om din man bara ger de skärmarna. Men eftersom du skriver om skillsmässa, kan du ju, så fort ni lever i olika bostäder, bestämma helt själv på dina veckor utan inblandning av någon annan.

• Anonym (Lollo)

Min 5 åring får max titta 30 min dag hemma på tv. Men kan inte kontrollera förskolan givetvis , där de använder skärm, dessutom fredagsbio.

• Avenia

Ja skilj dig. För det känns som om du har kraft att vara en piggare, gladare mamma utan honom. En energibov till man kan dra mer en hel familj. Vet hur det är. Han hjälper inte till att ta ansvar utan beter sig omoget. Låt honom ligga och umgås med sin skärm singel, medan du piffar upp livet och dumpar dövikten.

Svar på tråden Hela vårt liv handlar om skärmar