• Anonym (Kim)

Hur skulle ni reagera

Om ni misstänkte att er partner ?smygkikar? bland dina meddelanden i din telefon/dator?

Jag har kommit på min partner säga flera saker om mig till mig som jag inte nämnt men vet står i olika meddelanden. Jag har inget att dölja, men det kan vara andra som skrivit till mig i förtroende och själv skulle inte göra samma sak. Det finns inget bevis men hur kan hen veta saker jag inte sagt? 

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera
  • Anonym

Jag hade låst enheten för ovälkomna besök.
    Har jag förvisso redan gjort, så det kommer inte ske.

• Anonym (Snapping turtle)

Då byter man bara lösenord och ser om detta kommenteras.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Snapping turtle) skrev 2025-01-18 12:47:36 följande:

Då byter man bara lösenord och ser om detta kommenteras.

Hen skulle inte kommentera det eftersom jag misstänker att detta sker i smyg. Vilket i så fall är respektlöst och kränkande mot min integritet. Men ändå märkligt att det dykt upp saker som jag aldrig har berättat utan bara står i mina meddelanden.
  • Anonym (Kalla)

Jag hade riggat en fälla. Skrivit något jag tror han kommer att reagera på och sedan om han kommenterar det, så skulle jag fråga rakt ut hur han vet det. 

• Anonym (Exakt)
    Anonym (Kalla) skrev 2025-01-19 09:28:49 följande:

Jag hade riggat en fälla. Skrivit något jag tror han kommer att reagera på och sedan om han kommenterar det, så skulle jag fråga rakt ut hur han vet det. 

Exakt så gjorde jag och han gick i fällan totalt. Vid konfrontation så nekade han först men tillslut så insåg han att han var upptäckt och då erkände han att han läste min mobil medan jag sov.
  • Just Precis

Jag skulle ta upp det. Är ju något som är skevt, med partnern eller i dynamiken mellan oss eller vad som helst, men det behöver luftas ur, osunt.

• Queen81

Det skulle jag absolut inte acceptera. Det visar dessutom på stora problem med tilliten och jag vill inte vara tillsammans med någon som inte litar på mig.

• Anonym (Hm)

Hade ju föredragit om partnern frågade innan men samtidigt hade jag inte brytt mig. Om min man hade snokat hade han antagligen haft en dålig magkänsla över något och jag stillar den gärna om det är min mobil han vill glutta i. Han skulle ju då leta efter något specifikt och inte läsa min 4 år långa konversation med min mamma eller syster tex. 

• Anonym

Min man får gärna kolla om han vill, men JAG släpper isåfall in honom.
    Samma gäller tvärtom. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-20 06:37:23 följande:

Hade ju föredragit om partnern frågade innan men samtidigt hade jag inte brytt mig. Om min man hade snokat hade han antagligen haft en dålig magkänsla över något och jag stillar den gärna om det är min mobil han vill glutta i. Han skulle ju då leta efter något specifikt och inte läsa min 4 år långa konversation med min mamma eller syster tex. 

Jag har som sagt inget att dölja, men det kan väl ses som integritetskränkande att någon i smyg läser mina meddelanden och saker kommer fram på så sätt. Inget är hemlig och vill min partner läsa det som står i mina meddelanden är det bara att fråga. Men då ska hen också fråga. Jag själv skulle aldrig tänka tanken att smygläsa min partners meddelanden. 
Svar på tråden Hur skulle ni reagera