• Anonym (Getingbo)

Världen är ett getingbo!

Känns överflödigt att skriva in namn på idioterna som just nu sätter världen i oro!
    Vart finns den/dem som kan bryta den nedåtgående spiralen?! 
    Att sätta tilltro till att de som sitter på toppen har kloka rådgivare känns inte hoppfullt, eftersom de själva väljer sina rådgivare och förmodat ja säjare.

• Svar på tråden Världen är ett getingbo!
  • Anonym (Paus)

Jag tror att du behöver en paus från allt som har med media och nyhetsrapportering att göra. 

• Anonym (Oro)

Mycket oro i världen nu.

• Anonym (Paus)
    Anonym (Oro) skrev 2025-01-19 23:27:54 följande:

Mycket oro i världen nu.

Så har det alltid varit. Skillnaden är att vi nu har "skrämselmedia" och nyheterna i fickan dygnet runt. Det är inte sunt. 
  • Anonym (Realistisk)

Ta en paus, det är lätt att bli överväldigad.

Samtidigt är det bra att folk också talar om allvaret. Så vi inte lindar in oss någon falsk trygghet. Speciellt inte med det som pågår närmare vårat land.

Vi lever i en väldigt farlig och mörk tid. TV4 bjöd in en expert inom världsläge och samhället. Och det skulle diskuteras on den nya baby generationen kallad "beta"
    Programledarna var väldigt peppade och det märktes tydligt att det inte gillade vad han sa.

Han var ärlig och tog upp att  samhället för de barn som föds nu och barn kommer få det mycket svårare. Med kontroll samhälle och annat. Att det inte det så där jätte positivt it just nu. Läste man emellan raderna. Så kanske inte den muntrastre tiden att ha och få barn i.  Jag tror väldigt många människor romantiserar och tror att samhället var och är precis som när de själva växte upp. Ialla fall har många varit bra på att ignorera det. Kanske för att vi i Sverige har haft det oförskämt bra väldigt länge. Vem vill erkänna att tiden vi lever i blivit sämre?
    Även om vi alla vet det. Folk hanterar det på olika sätt helt klart.

Det är inte vare negativ, det är att vara realistisk. Det finns så mycket nu, som jag inte behövde bekymra mig om när jag var barn eller som mina föräldrar behövde. Det är en mycket allvarligare tid vi lever i. Inte minst med samhällsutvecklingen. Men Sverige börjar även bli ett fattigare land ekonomiskt och tappa den bra statusen vi haft. 

Svar på tråden Världen är ett getingbo!