• Anonym (Louise)

Skulle du kolla?

Här är en fråga till kvinnorna här på forumet. Om det fanns en site där kvinnor recenserar män sexuellt - skulle du kolla där? Exempelvis betygsättning efter ett ONS eller ett EX. Betygsättning av hur duktig han är i sängen i alltifrån hur han anstränger sig, teknik, kyssar, smek, uthållighet, utseende, kropp, kukstorlekt osv osv. 

Om du träffade en ny kille och börjar fundera på att dejta och kanske ev hamna i säng, skulle du kolla i en sån site om det finns någon betygsättning på honom?

Ungefär som Trustly eller dyl, men för enbart sexuella egenskaper och färdigheter..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kolla?
  • Mandel

Om man anser att killen/mannen är kass så kan det ju lika gärna bero på at man själv faktiskt är dålig på att instruera, ta för sig osv.
    Och en man kanske inte pasar en viss kvinna, men passar en annan helt perfekt sexuellt.

Förhoppningsvis är ingen oavsett kön obildbar utan om man hjälps åt så borde det kunna bli ett bra samspel.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Nja)

Jag är tveksam... Å ena sidan bra att veta om det är en idiot. Å andra sidan kan kvinnan som skrivit vara en idiot. Och vill man verkligen veta alla ens dejt har varit med i närtid...?

• Anonym (Z)

Nej. Vill inte heller vara med en man som legat med många kvinnor. Det räcker med ett par seriösa relationer. 

• Anonym (f)

Som om det skulle vara minsta korrekt... vi är alla olika så nej vilken korkad ide

• Cereal Killer

Alltså, det är väl just för sådana här situationer som vi har en rätt stark lag kring förtal. Jag hade tyckt att det var vidrigt om det fanns en sådan sida. Förstår man inte hur fel det är så kan man prova att vända på det och föreställa sig att män hänger ut kvinnor på det sättet. Båda är förstås lika fel.

Men hypotetiskt, om det var lagligt? Ja, det är möjligt att min nyfikenhet skulle bli för stor för att låta bli. Lite som på 90-talet när folk inte kunde låta bli att gå in på rotten.com trots att de visste att de skulle må dåligt av innehållet. 

• Anonym (Frida)

Nej, jag vill inte ha en kille som legat med många. Och hur skulle jag kunna lita på att kvinnorna som recenserar är ärliga? Och hur ska man kunna verifiera att kvinnan faktiskt legat med killen ifråga?
    Sen går det ju inte undgå faktumet att man kanske hittar sin brorsa eller något och råkar se hur andra kvinnor betygsatt hans sexuella prestation... Det är information jag helst lever utan.

Detta utgår alltså från scenariot att en sådan sida skulle existera. Jag har svårt att tro att den skulle slå igenom.

• Hjelm

Det du beskriver skulle ju vara fullkomligt olagligt eftersom det är förtal och integritetskränkande brott, så det går ju inte ens att relatera till.
    Även om det fanns skulle jag aldrig nedlåta mig till ett så vidrigt beteende att kolla "recensioner" från tidigare ligg och uppmuntra att man hänger ut människors mest intima och privata saker.

Det skulle endast vara en möjlighet om prostitution vore lagligt och kunder kunde betygsätta service på det sättet. Men nu är det olagligt och det är väldigt tveksamt om ett sånt system skulle godkännas när "varan" är människor. Jag skulle heller aldrig köpa sex ens om det var lagligt, så ett NEJ blir mitt svar i alla scenarion.

• Anonym (Louise)
    Cereal Killer skrev 2025-01-20 10:58:30 följande:

Alltså, det är väl just för sådana här situationer som vi har en rätt stark lag kring förtal. Jag hade tyckt att det var vidrigt om det fanns en sådan sida. Förstår man inte hur fel det är så kan man prova att vända på det och föreställa sig att män hänger ut kvinnor på det sättet. Båda är förstås lika fel.

Men hypotetiskt, om det var lagligt? Ja, det är möjligt att min nyfikenhet skulle bli för stor för att låta bli. Lite som på 90-talet när folk inte kunde låta bli att gå in på rotten.com trots att de visste att de skulle må dåligt av innehållet. 

Jo men nu handlar det ju om att det är män som diskuteras och recenseras. Inte kvinnor. Då lär det ju inte vara lika allvarligt eller hur?
  • Anonym (C)

Jag skulle kolla för att jag var nyfiken. Men inte för att ha som underlag om jag ska ligga med någon eller inte.

• Lahall

Har en tjejkompis som har en dagbok där hon skriver recensioner om dom hon vart med.

• Cartjan1

Skulle aldrig kolla på en sådan sida. Dels för att det skulle vara alldeles förkastligt att den ens existerar men även delvis för att jag genuint inte är intresserad. 

• Just Precis

Haha, nej så jävla sunkigt. Helt ok att han legat med andra men att han legat med den typ av tjejer som skriver knullrecensioner på nätet, kräääääk vad avtändande.

• Anonym (Hemlig)

Då jag inte vill ha en man som legat runt en massa hade många omdömen gjort att jag ställt in ev date.

• Anonym (Manboy)

Frågan är ju egentligen rätt korkad!

...om 300 kvinnor ger en man 4,9 av 5 så är han uppenbarligen en bra älskare, men få kvinnor vill ligga med en sån man! Om någon enstaka kvinna ger 3,5 i snitt för en annan så ger ju det statistiska utfallet knappast ett svar heller eftersom antalet är så litet...

Svar på tråden Skulle du kolla?