Fråga om att tolka RFSU:s ägglossningstest
Hej. Jag tog ett äl test med RFSU:s ägglossningstest i lördags vid 11.30. Då Kontrollstrecket var mörkrött och testlinjen uppträdde men mycket svagt. Tolkade det som ett negativt test?
Vid 15.30 fick jag ägglossningsflytningar så som rå äggvita.
Vid 18.00 tiden tog jag ett nytt Äl test och då var teststrecket mycket starkare än vid lunchen, fortfarande ska det vara negativt om man ser på instruktionerna för hur man ska tolka testet, det var svagare än kontrollstrecket men mycket starkare än vid lunchtid. Men jag tolkade det ändå som en stegring/ökning av LH?!
Vid kvällen igen vid 19.30 var teststrecket i princip nästan borta, supersvagt igen.
Jag gjorde insemination på måndagen och undrar om jag kanske hade en LH-peak vid lördag eftermiddag (innan ägglossning), om det var därför mina utfall kan ha blivit som de blev?Jag är mest nojig att ägglossningen redan hade skett vid insemiantionen, men de tyckte det var värt ett fösök ändå. Klinikerna har ju inte öppet på helgen och man får bara "one shot" så att säga...
Vad är era erfarenheter? Kan Äl tester visa LH stregring om ägglossning sker eller ha skett? jag hoppas ju givetvis att detta var ett tecken på att äl skulle ske men ännu inte hade det. Men man blir så osäker.
tack på förhand, hoppas på några svar!