• Skölden89

Dillchips?

Vad tycker du om Dillchips?

Jag tycker de leder högt bland favoriterna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dillchips?
  • Anonym (Gott)

Dom är goda men är inte favoriten. 

• Dr Nail

Varför har Sverige så fattigt med chipssmaker? Det typ är dill, BBQ och gräddfil. Ibland kanske även salt&vinäger. Men tänk om jag är sugen på..Ostron&Honungsmelonchips?

• Anonym (Frosseri)

Gott! Flört

Men mina favoritsmaker är med bryntsmör, ost, grädde, någonting sådant :)

• Anonym (Frosseri)
    Dr Nail skrev 2025-01-15 23:19:58 följande:

Varför har Sverige så fattigt med chipssmaker? Det typ är dill, BBQ och gräddfil. Ibland kanske även salt&vinäger. Men tänk om jag är sugen på..Ostron&Honungsmelonchips?

Jag kan hålla med. Och det är inte bara med chips, men också med choklader och chokladgodis och andra matvaror.

Varför i andra EU länder finns massor av Karlfazer och RitterSport smaker, Raffaello i vackra presentbox, olika andra choklader och chokladgodis, askar, men här finns bara några smaker. Obestämd
  • Anonym (Gott)
    Anonym (Frosseri) skrev 2025-01-15 23:20:06 följande:

Gott! Flört

Men mina favoritsmaker är med bryntsmör, ost, grädde, någonting sådant :)

Låter riktigt gottGlad
  • Anonym (Juni)

jag äter inte speciellt mycket chips men dillchips är de godaste Skrattande

• Anonym (Oätligt)

Alla chips med något annat än salt på är oätligt. Inte ens alla sorter med bara salt på är goda. Många har alldeles för mycket mörka chips med i påsen, de smakar bränt. Ofta är det alldeles för oljigt och för lite saltsmak. Som tur är finns Lays Salted i Sverige numera sen ett antal år sedan, de funkar så gott som alltid. 

• enola

Ostron och honungsmelon lät riktigt äckligt!

På flygplatsen i Riga hade de chips som påstods vara pussy flavour, weed flavour och annat trevligt. Jag håller mig nog hellre till sourcream onion, som faktiskt är min favoritsmak. Men så heter jag Svensson i efternamn också. 
  • klyban

Det vanliga estrella har nu bara dessa smaker
    grillchips
    dillchips
    pepparchips
    hot sweet chili
    sourecream & onion
    saltade potatischips
    salt & vinäger
    ranch & sourcream
    brynt smör & chili
    karmaelliserad rödlök
    vickningschips
    paprika & havssalt
    lagrad ost & havssalt
    ungsbakade chips sourecream onion smak
    julostchips
    cream cheese & onion
    creamy sriracha

Sen har du västkustchipsen med en gäng smaker till, och om du är sugen på ostron och melonchips, så har du ändå många andra sorter att välja på dock ej den.

Dillchips köper jag typ max en gång per år, något man bara blir sugen på helt plötsligt, och sen är man nöjd länge.

Ett tips, det är att mala svartpeppar över sina chips, det är riktigt gott om man då gillar svartpeppar såklart.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Juni)

Just det, salt- och vinägerchips var länge sedan, jag ska titta efter såna nästa gång jag handlar 😄

Förutom dillchips är Estrellas bbqchips också goda. På nyårsafton åt jag lättsaltade potatischips med löjrom och creme fraiche smaksatt med yuzu och rödlök till förrätt och det var riktigt gott!

Svar på tråden Dillchips?