Fertilitetsutredning
Nu skapar jag en tråd här med syfte att få skriva av mig, det får gå under kategori övrigt.
Sedan ca. 18 månader tillbaka har jag och min sambo försökt få barn. I höstas gjorde vi en vårbegäran på fertilitetsutredning och har sedan lämnat prover och nu varit på ett första besök hos vår läkare.
Det visar sig att trots min oregelbundna mens så ser det ok ut för min del men min sambo har få spermier i sitt prov. Läkaren var väldigt tydlig med att det måste tas ett prov till och att detta första inte går att lita blint på.
Det känns skönt att vi har tagit tag i den här resan, det känns skönt att jag inte verkar ha problem att bli gravid och det känns skönt att vår läkare informerade oss kort om våra möjligheter. Såklart jättetråkigt för min sambo med denna nyhet och han är en person som tänker/grubblar mycket så hoppas innerligt att han inte mår allt för dåligt med detta. Vi har ändå hopp om att det löser sig för oss.
Det känns också konstigt att vara en person som kanske ska genomgå IVF. Jag har inte haft någon i min närhet som gjort det. Om någon av er har erfarenhet av detta, skriv gärna en kommentar. Hur har er resa varit? Är det någon som gjort utredning/behandling i Karlstad?
Jag tänker att detta blir en plats där jag skriver av mig när jag behöver, det känns som det finns personer här ute som vet, förstår och har gått igenom samma saker.