Anonym (Lilla O) skrev 2025-01-15 18:25:50 följande:
Ett tips är att lägga en kudde under knävecken. Det är bekvämt och gör det samtidigt lite svårare att vända på sig i sömnen.
Tyvärr känner jag inte till någon kudde specifikt för ryggläge, men hade spontant rekommenderat ett flertal mindre så att du kan bulla upp stöd precis där du vill ha det.
Tack för förslag. Testar det inatt.
Anonym (Gun) skrev 2025-01-15 19:04:37 följande:
Du kan t ex gå in på IKEAs hemsida och läsa deras guide. En hög kudde verkar vara det som gäller.
Tack. Tänkte mest på om någon råkar veta vad en bra kudde heter som någon har. Du vet hur det kan vara med att man tror att man köper en bra och så säckar den ihop på en vecka och blir alldeles platt eller stoppningen hamnar i ett hörn eller nåt.
Lynx123 skrev 2025-01-15 20:23:12 följande:
Är det tillfälligt som du måste göra det? Egentligen är det bra för.kroppen att få röra sig under natten, det ger en jämnare avlastning. Om du absolut måste så finns det långa kuddar som är tunga som man kan kila ner sig mellan.
Det är på obestämd framtid då jag gnisslar sönder mina tänder.
Att ligga på sidan gör saken etter värre så därför måste jag tvinga mig själv att sova på rygg.
Hur menar du med att kila ner sig? Kuddarna mot kroppen? Så har jag med en tung memory foam kudde just nu som är över, jag lägger den mot ena axeln/armen/kroppen och en annan vanlig kudde mot den andra axeln så att jag har svårare att vända på mig i sömnen. Vissa nätter funkar bättre än andra men huvudet verkar vilja ligga åt sidan ändå fast inte lika mycket som när jag inte bullar upp med kuddar runt mig.
Vore en memory foam kudde bättre eller sämre för att ligga platt på rygg tro? En som ser ut som en vanlig kudde, inte den vågformade. Man hamnar ju ovanpå en sån men det kanske finns någon här som har haft samma problem som jag och vet?