• Agda90

Vad gör ni på kvällarna?

När middagen är färdig,allt är undanplockat. Läxorna gjorda, alla aktiviteter avklarqde för dagen osv.
    Vad gör ni då?
    Hamnar de flesta framför tv'n eller datorn eller med telefonen i näven?

• Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna?
  • Anonym (J)

Tar det lugnt, målar, stickar, går en promenad, ser en film. 

• Lynx123

Läser, handarbetar framför.tv:n, lägger pussel o lyssnar på radio, umgås med nära och kära. Tex.

• Anonym (Inget)

Sorligt nog väldigt sällan något annat än att slötitta på tv eller ha mobilen i handen. Tycker om att läsa men på vardagar får jag inte ro till det.

• Anonym (Linda)

Beror på vilken dag i veckan det är. Körsång vissa kvällar, diverse olika uppdrag inom styrelser/föreningar vissa tider/kvällar . 
    Annars är det lägga stora pussel, läsa bok, handarbete, pyssla med katterna . Lite allmänt kreativ. Vissa kvällar vill jag se något särskilt på tv och kan pilla i mobilen. Andra kvällar kan jag tycka att syssla med lite heminredning är egen tid . Lyssna på radio/podd medan jag stryker gardiner, ändrar om i ett rum,  hänger upp nån tavla eller ändrar ordning i vitrinskåpet.  

• Embla twopointoh

Det är såklart olika från kväll till kväll, beroende på veckodag och/eller hur trött jag är. Men saker jag gör är:

-Åker och tränar (tre dagar i veckan)
    -Umgås med familjen
    -Läser
    -Ser på film/serie
    -Är på datorn (sociala medier, surfar, spelar)
    -Gör ärenden på datorn/mobilen (betalar räkningar, lägger in barnens schema på fritids, och liknande)
    -Handarbetar (ofta i kombination med att se på film/serie)
    -Är det härligt väder ute, kan jag ta en kvällspromenad.
    -Spelar brädspel (vi träffas ett gäng två-tre kvällar i månaden och spelar)

• Öland 4ever

Jag tycker faktiskt att det är klart intressant och spännande att följa med på allt som händer både i Sverige, Europa och hela världen. I synnerhet nu när TV4 har blivit Sveriges nya nyhetskanal med nya "Nyhetsdagen" som sänds mellan 12 - 17 och sedan börjar "Efter fem" mellan 17- 19:30. Och då har ju redan "Nyhetsmorgon" varat mellam 6 - 12. Så i dagsläget är det klart intressanta nyhetssändningar och debatter i TV4 mellan 06:00 - 19:30. Skrattande ... Skäms ... Hjärta

Och på söndag börjar Farmen. Skrattande

Ja, jag är troligen en jävla TV-bög. Och på nätterna blir det mycket radio dvs "Vaken" i P4.

Varför jag glor mycket på TV vintertid beror på att jag avskyr vintern och kylan. Men å andra sidan vår, sommar- och höst är jag säkert utomhus 10 timmar per dygn. 7 dagar i veckan.

Bor man på Öland så varför inte Öland 4ever (www.oland4ever.com)
  • Anonym (Gamers)

Vi spelar tv-spel tillsammans, som side hustle. 

• asdfgh

Tar en promenad och passar på att prata med vänner i telefon
    Försöker se Rapport de flesta kvällar
    Blir det någon tid över sitter jag med mobilen eller läser en bok. Eller umgås med övriga familjen om de är sugna på det

• Anonym (Linn)
    Anonym (Inget) skrev 2025-01-15 11:44:44 följande:

Sorligt nog väldigt sällan något annat än att slötitta på tv eller ha mobilen i handen. Tycker om att läsa men på vardagar får jag inte ro till det.

Varför är det sorgligt? Det finns ju jättemycket bra att se på TV. 
Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna?