• Anonym (Letrozol?)

Letrozol?

Är det någon som har fått letrozol trots egen ägglossning? Hur länge hade ni då försökt? fick ni det genom gyn eller fertilitetsklinik?

• Svar på tråden Letrozol?
  • citronfrön
    Jag fick Letrozol utskrivet trots att jag kunde få positiva ägglossningstester de flesta cyklerna. Min läkare sa dock att man kan få positivt på testerna trots att ägget inte alltid släpps, så vi ska prova med letrozol nu efter lite mer än 1 års försök. Fick det utskrivet hos en fertilitetsklinik!
  • Anonym (Letrozol?)

Tack för svar! Hoppas letrozol funkar bra! jag har dock tempat och tagit blodprov och vet därmed att jag har ägglossat :/ 

• Anonym (Blåklint)

Hej!

Jag har egen ägglossning (bekräftat med temp varje cykel) men fått Letrozol hos fertilitetsklinik ändå. Vi har försökt i två år med att få ett andra barn men ingen tur hittills.

Doktorn sa att det inte är säkert det fungerar med Letrozol det men att det kan vara värt ett försök innan vi går vidare till ivf. Vi ska få prova i 3 cykler, är på första nu. 

• Ejkaa

Hej 
    Jag har också Letrozol efter diagnosen PCO

Jag får utslag på ÄL test men har väldigt oregelbunden cykel så svårt att hitta rätt när ja inte känner så mkt i kroppen i övrigt.
    Senaste cykeln va 50 dagar och innan dess 33 dagar så väldigt oregelbunden.

Har fått utskriven Letrozol nu fram till sommaren och hoppas de ska ta sig. Har ett barn tidigare som vi fick till genom Letrozol dubbel dos omgång 2.. Är 36 år nu. 

Har varit super förkyld nu i januari så min läkare sa att virus kan påverka cykeln så därför tror ja inte de kommer gå denna cykel.. hoppas såklart 

Svar på tråden Letrozol?