Familjeproblem
Hej, jo jag vet inte hur jag ska gå till väga.
Vi har problem i min familj som jag skulle vilja lösa så vi alla kan ha trevligt och fortfarande träffas. Men just nu känner jag att jag bara inte vill helt enkelt.
Jag jobbar ihop med min mamma och varje gång de har uppstått en konflikt så har jag gått in på hennes fb messenger. Ja jag vet att de är fel men jag känner att jag bara måste få veta. Då har jag läst hur hon snackar skit om mig för min bror, sen snackar hon skit om min bror för mig när de har uppstått konflikt där. Jag blir bara så arg och ledsen över detta, jag har tex fått reda på att de är så skitigt hemma hos mig och att "ser dom inte de själva" samma sak om min bror, jag har läst att "att hon inte gör nått åt sin vikt" samma sak om min bror och så fortsätter det... hur ska jag ta upp detta med min familj utan att de är jag som får all skit för att jag har läst dessa meddelanden och att vi kan komma ur denna skitsitauation. Det bygger ju upp en irritation gentemot min bror även. Jag har ytterligare en bror men han har mer eller mindre dragit sig undan och kommer enbart vid kalas och högtider numera. Jag vill inte vara ovänner med min familj! Jag vill att de ska vara roligt att träffa min familj och att våra barn samt min brors barn ska kunna få leka ihop och träffa sina kusiner, varför ska det bli på detta sättet? Visst jag är inte perfekt det vet jag men de känns ju som om man inte betyder något direkt när de hålls på så här. Man får höra om familjer som gör vad som för varandra och de enda jag tänker är att de skulle aldrig hända i vår familj. Vi skulle aldrig kunna åka utomlands tillsammans för det skulle bara leda till irritation. Enligt dom så är det jag som blir sur för minsta sak men de är ju så svårt att hålla god min när man hela tiden blir hackad på. Som när vi ska göra iordning barnas rum så fick de välja färg på väggarna då fick jag bara ett sniket svar som "ja och sen efter ett tag så ska de ha en annan färg och så får ni göra om allt"
Har ni något tips på hur jag ska gå tillväga? Jag orkar inte ha det så här längre och jag VILL försöka fixa det så vi alla kan vara tillsammans.