Sex med kondom
Hade ni vågat köra sex med kondom utan andra prov medel?
vill verkligen inte bli gravid men får inte ta andra prov medel .
Hade ni vågat köra sex med kondom utan andra prov medel?
vill verkligen inte bli gravid men får inte ta andra prov medel .
Ja om den sitter på hela tiden. Är det ett beprövat fabrikat så är det 100% säkert
Ja om den sitter på hela tiden. Är det ett beprövat fabrikat så är det 100% säkert
Ja
Kådisar är verkligen inte 100%. Har varit med om att ha dragit ut "min lille kompis" med bara en gummiring kvar längst ner - resten var kvar inne i henne.
Fun (or disgusting) fact - någon dag senare när jag slickade henne kände jag något konstigt i munnen - visade sig vara rester av kondomen ......
Såklart, enda som är säkert.
Kådisar är verkligen inte 100%. Har varit med om att ha dragit ut "min lille kompis" med bara en gummiring kvar längst ner - resten var kvar inne i henne.
Fun (or disgusting) fact - någon dag senare när jag slickade henne kände jag något konstigt i munnen - visade sig vara rester av kondomen ......
Nej, det hade jag personligen inte gjort, utan jag hade kombinerat med tex säkra perioder eller liknande. Två relativt osäkra metoder blir ofta en säker metod om de kombineras (och man inte slarvar med båda).
(Tex pearl index 0,15 och pearl index 0,1 vid typisk användning -> 0,15*0,1=0,015 = 98% säker?)
Nej, det hade jag personligen inte gjort, utan jag hade kombinerat med tex säkra perioder eller liknande. Två relativt osäkra metoder blir ofta en säker metod om de kombineras (och man inte slarvar med båda).
(Tex pearl index 0,15 och pearl index 0,1 vid typisk användning -> 0,15*0,1=0,015 = 98% säker?)
Va för funkar inte andra preventivmedel? Ring, plåster eller implantat. Du borde kika på pessar och spermiedödande medel också Så slipper du kondom. Boka till på ungdomsmottagningen eller mvc för rådgivning. Mycket bra att du tar ansvar för att inte bli gravid.
Kom utanför också så är ju risken minimal.
Inte så konstigt att kvinnor blir gravida trots alla möjliga p-medel när killen också kommer i dem. För som sagt kan saker med olika p-medel fallera. Och har killen då kommit i tjejen/i den spruckna kondomen. då har man ju bara ökat risken mer än om man bara höll sig till avbrutet sex.
Kom utanför också så är ju risken minimal.
Inte så konstigt att kvinnor blir gravida trots alla möjliga p-medel när killen också kommer i dem. För som sagt kan saker med olika p-medel fallera. Och har killen då kommit i tjejen/i den spruckna kondomen. då har man ju bara ökat risken mer än om man bara höll sig till avbrutet sex.
Alltså, vad tänker du är alternativet, om du "inte kan" använda andra preventivmedel?
Inget är 100-procentigt förutom sterilisering (jo, det finns säkert ett fåtal som misslyckats, men de är så försvinnande få att man ändå kan räkna det som helt säkert så länge som ingreppet är korrekt gjort).
Men kondom är ändå ett mycket säkert preventivmedel om det används korrekt - och extremt mycket säkrare än att INTE skydda sig alls, vilket ju är ditt alternativ om du säger att inget annat funkar.
Vi har använt kondom i tre år utan problem. Vi har samlag sällan, så det blir i praktiken så att vi mest har på säkra perioder. Om vi har under "osäker" period drar jag mig ur för säkerhets skull.
Med sin förra pojkvän råkade hon ut för att kondomen brast ett par gånger. De hade sex mycket oftare så det ökar förstås sannolikheten för att de ska hända någon gång.