• Anonym (Poirot)

Mustasch-borttagning?

Jag är tjej och  har haft en ljus mustasch i stort sett hela livet, mest ute på kanterna där stråna är längre. Jag hatar den men vågar inte göra nåt då jag är livrädd att förvärra det, framför allt att stråna ska bli grova o svarta :( har plockat bort enstaka strån men då verkar de vara mörkare när de växer ut sen, har hört att det är en myt men verkar stämma på mig iaf...

Är det någon med samma problem som har ett idiotsäkert knep? Funderat på hårborttagningscreme då det känns annorlunda än att raka, eller laser? Hjälper det o isf hur många sessioner?

SÅ himla tacksam för svar!

• Svar på tråden Mustasch-borttagning?
  • Anonym (Hårig)

Diatermi är det enda som tar bort håren permanent. Värt varenda krona! Laser rekommenderas inte i ansiktet.

• Anonym (tangorabatt)

Laser kommer antagligen inte att fungera om du har för ljusa strån. För permanent borttagning är det epilering med diatermi som gäller. Dyrare än laser, men är det en så liten yta är kostnaden överkomlig.

Mitt tips är att köpa vaxremsor som är speciellt för ansiktet och använda dem en gång i månaden eller oftare beroende på hur hårväxten stör dig.

Att stråna ser mörkare ut efter att du plockat beror förmodligen på att de inte blekts av solen än, alltså är de egentligen inte värre än stråna som fanns där tidigare.

Svar på tråden Mustasch-borttagning?