• Anonym (Asså)

Socanmäla någon för att den bor "på en jäkla förskola"?

De bor med mamman vv och är mellan 9-15 år. Mammans boende är minst sagt exentriskt med regnbågar målade på väggar, färger överallt och mattor med "banor", ja tom klättervägg har hon satt upp i lägenheten. Märkliga dekorationer osv. Mamman klär sig lika färgglatt hon.
    Psykiskt sjuk? Vet ej, iaf omedicinerad så vitt jag vet. Tom katten har klätterbanor på väggen.

Anledning för oro? Manisk?

• Svar på tråden Socanmäla någon för att den bor "på en jäkla förskola"?
  • MsM84

På vilket sätt finns det någon anledning till oro baserat på det du skriver? Jag ser inget iaf.

• Anonym (H)

Vissa sätter upp hyllor på väggen för katterna att klättra på. Kallas berikning.

Och att barnen har leksaker och en färgglad miljö är väl bara positivt? 

• Anonym (Sköt dig själv och skit i andra)

Mår du bra eller...?

• Raggartjejen

TS, är det kanske så att du har barn som är kompis med denna kvinnas barn och att dina barn tycker att det är mycket roligare att vara där än hemma hos dig?
    Att du är avundsjuk?

• Anonym
    Anonym (Asså) skrev 2025-01-14 09:13:53 följande:

De bor med mamman vv och är mellan 9-15 år. Mammans boende är minst sagt exentriskt med regnbågar målade på väggar, färger överallt och mattor med "banor", ja tom klättervägg har hon satt upp i lägenheten. Märkliga dekorationer osv. Mamman klär sig lika färgglatt hon.
    Psykiskt sjuk? Vet ej, iaf omedicinerad så vitt jag vet. Tom katten har klätterbanor på väggen.

Förstår inte vad vare sig du eller någon myndighet har med deras inredning att göra. Kan du utveckla?
  • Anonym (Inte sjuk)

Mina barn har precis samma om inte värre? barnen har det fint. 

• EnAnonumius
    Anonym (Asså) skrev 2025-01-14 09:13:53 följande:

Oj har hon regnbågar på väggen. Det är ju skandal.... Alla vet ju att regnbågar är farligt, kan leda till kriminella handlingar det där när barnen blir stora..., jajjamensan det vet ju aaaaaaaaaaaaaallllla... 🙄🙄🙄

Herregud, så mamman inreder inte hemmet på det sättet du anser skall vara ett korrekt sätt.

Att säga att någon är psykisk sjuk för att det inte lever upp till dina förväntade mallar om inredning säger en mer om di, än mamman.

Lär dig att leva med att folk är olika.. Soc har vettigare saker att lägga krut på än att kolla upp inredningar hos folk... Dessutom så skulle soc inte följa upp en oros anmälan baserat på något så patetisk motivering om "konstig inredning"..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hjelm

Få igenom en socanmälan på någon för att man tycker att denne har märklig inredningsstil?

Lycka till.

Hade det varit hakkors, så. Inte regnbågar.

• Spucks

Oi då, det låter ju verkligen helt sjukt! Skrattar de även ibland där inne? Och luktar man nybakade kakor och bullar ibland? Då är det definitivt dags att göra en anmälan. Jag är chockat att du inte redan har gjort det. Tänk på barnen!

• Jemp

Självklart inget av det som skrivs som tyder på att barnen far illa. Sen kan såklart folk orosanmäla för vad som helst i onödan. 

• Anonym (Julle)

Du är inte seriös, väl? 

• Anonym (L)

Misstänker att du trollar men soc skulle nog snarare se det som något positivt. Hon har inrett utifrån sina barns behov och kanske till och med smak. 

Hon verkar vara en omtänksam person som även inreder för katten. 

Det hade varit betydligt värre om hennes hem inte alls vore anpassat för barnen. Det är snarare sådant soc reagerar på. 

• Anonym (Larssson)

De har kanske satt in någon på din tjänst som de är mycket nöjda med, och som de vill ska stanna. Arbetsgivaren har väl inga större förhoppningar om att du ska komma tillbaka. 

• Anonym (Larssson)

Oops! Jag svarade i helt fel tråd, och det går ju inte att ta bort. 

• Anonym
    Anonym (Larssson) skrev 2025-01-15 11:23:12 följande:

De har kanske satt in någon på din tjänst som de är mycket nöjda med, och som de vill ska stanna. Arbetsgivaren har väl inga större förhoppningar om att du ska komma tillbaka. 

Så kan det säkert vara. Då är det ju lätt att väggarna råkade bli målade.
  • Anonym (Kim)

Men lägg av! Bara för att någon inte psssar in i din mall betyder det inte att du ska börja yla om orosanmälningar. Det är sådana som du som ser till att det blir allt för många onödiga turer för socialtjänsten vilket innebär att de barn och föräldrar som verkligen behöver hjälp inte får det inom rimlig tid. Klistra inte på andra människor en massa etiketter som psykiskt sjuka och att det är synd om barnen. 

Svar på tråden Socanmäla någon för att den bor "på en jäkla förskola"?