• Anonym (x)

Akutpsykiatrin är ett skämt

Visst, det är väl ingen nyhet. Men jag är jättebesviken. Jämt hör man från mind med flera ''sök hjälp från akutpsykiatrin om du har självmordstankar'', jag ba, please. 
    Dem gör inte ett skit. Dem är jjättedåliga. Visst, om man har psykoser så är dem säkert jättebra, men för mig och andra har dem varit katastrofalt dåliga.

Jag gjorde ett självmordsförsök, och fick ett jättedåligt bemötande. Samt ingen vård överhuvudtaget. De gjorde så mycket dåliga saker(bland annat att sätta ospeciferad förstämningssyndrom diagnos. Stämmer inte överhuvudtaget, jag hade definitvt ingen depression, jag vill dö efter åratal av mobbning).. ''Du är färdigbehandlad'', fick jag höra jag fortfarande ville ta livet mig. 

De får mig att må sämre. 

Jag har ju inte direkt blivit mindre suicidal av ''vården'''.

• Svar på tråden Akutpsykiatrin är ett skämt
  • Anonym (A)

Det saknas definitivt resurser inom psykiatrin. Vad är det du behöver hjälp med? Är det samtal så skulle jag rekommendera att testa kyrkan istället. Man behöver inte vara religiös eller med i kyrkan för att få hjälp. Ibland är det ju bara medmänsklig som behövs och min erfarenhet är att vården inte är så bra på det. Ta hand om dig och lova att inte ta livet av dig. Det kommer att bli bättre. 

• Anonym (x)
    Anonym (A) skrev 2025-01-14 08:12:31 följande:

Det saknas definitivt resurser inom psykiatrin. Vad är det du behöver hjälp med? Är det samtal så skulle jag rekommendera att testa kyrkan istället. Man behöver inte vara religiös eller med i kyrkan för att få hjälp. Ibland är det ju bara medmänsklig som behövs och min erfarenhet är att vården inte är så bra på det. Ta hand om dig och lova att inte ta livet av dig. Det kommer att bli bättre. 

Tack för ditt snälla svar.

Det är det som är det sjuka. Efter tio års tortyr så ser livet ut att ljusna. Men jag kan inte släppa det som har varit. Jag har gått igenom ett helvete. 
  • Anonym (A)

Jag hoppas att det ordnar sig! Stadsmissionen hjälpte mig med samtal (gratis) en gång i veckan under något år när jag mådde dåligt. Var då 26 år gammal. Fick sitta i en fåtölj i ett rum med en samtalskontakt och dricka te. Minns det med stor värme. Psykiatrin hjälpte mig inte alls, de gav mig bara piller. Idag jobbar jag med utsatta människor tack vare den hjälp jag fick via Stadsmissionen. 

Svar på tråden Akutpsykiatrin är ett skämt