Höggravid och misstänker att min partner har varit med någon annan (långt)
Vet inte riktigt vad jag ska tro. Vi bor inte tillsammans på heltid längre bland annat på grund av hans jobb men också för att det har varit ganska upp och ner med förhållandet, sen blev jag iallafall gravid. Så han har såklart haft massa tillfällen att vara otrogen om han vill.
Jag är gravid i vecka 35 och har försvagad livmoderhals och har som ett band/ stygn runt livmoderhalsen för att inte föda för tidigt, har haft det sen vecka 16. Läkaren har sagt den här gången att det ska vara ok att ha sex men har hört lite olika , förra graviditeten (vi har ett barn sen innan) när jag hade det fick jag höra från en barnmorska att sex inte är ok bland annat på grund av infektionsrisk.
Vi hade sex några gånger efter att de satte stygnen den här graviditeten men han känner av stygnen och får lite ont. Sen hade vi inte sex på ungefär 2 månader , märkte att han försökte undvika det när vi sov tillsammans och tänkte att det kanske är för att han får ont eller för att han tycker det känns fel när han är höggravid men tanken fanns i bakhuvudet att han kanske hade varit med någon annan.
Så nu bad jag honom hålla om mig lite iallafall när vi skulle sova och det blev så att vi var på väg att ha sex iallafall , då sa han att vi borde ha kondom för att inte jag ska få någon infektion och för att det gör mindre ont för honom då.. Och jag sa att det var ok. Vill ju inte pressa honom att ha sex utan (eller ha sex alls) om han får ont.. men eftersom vi har haft oskyddat förut och hade det förra graviditeten innan barnmorskan sa att det inte var ok tänker jag att han kanske har varit med nån annan oskyddat nu och inte vill riskera att smitta mig med något när jag är gravid, får verkligen den känslan.
Vet verkligen inte vad jag ska tänka.. Frågade snabbt bara ?Det är väl inte så att du har nån sjukdom?? och han sa nej men jag kan ju verkligen inte veta. Vill ju inte vara tillsammans med någon som ligger med andra men tanken på att vara ensamstående med en nyfödd.. när jag dessutom ska göra kejsarsnitt och behöver mycket hjälp är nästan ännu värre.
Ursäkta om det blev långt.. Är det någon som kan ge råd? Förstår att ingen kan veta men utifrån det jag har skrivit, vad tror ni? Och hur ska jag tänka? Kan man förlåta isåfall för barnens skull eller borde jag lämna?