Vad tycker ni ??
Min man och jag bråkar nästa hela tiden sen vi fick barn.
Är det normal att det blir så när man får barn?
Majoriteten av tiden är barnet med mig. Eftersom min man jobbar är det oftast jag som byter blöjor, matar, går ut, leker osv med vårt barn. Hon ammas som läggningarna tar jag. Hon är snart 1 år.
Jag lagar även mat, städar, osv min man hjälper mig om jag ber honom göra något specifikt annars skulle han aldrig förmå sig att göra något på egen initiativ.
Detta har gjort att jag får ingen tid för mig själv eller sådant jag hade velat göra för koppla av eller få andas ut. Men min man och jag har pratat om detta och han vill såklart att jag säger till osv om detta. Men bägaren rinner alltid över innan jag går hjälp, tex han har jobbat kommer hem ska gå på toa, duscha sen kan han vara tillgänglig. Medan man själv knappt har hunnit kissa för det full fart på 1 åringen.
vet inte kanske är det mitt fel.. Men oftast blir jag arg och ryter till för jag tycker han år värdelös som inte kan se och ha förståelse för mina behov.
Jag kan inte ens åka iväg mer än 20min utan och få höra att jag ska skynda mig. Blir galen!