• Annielinnea29

PCOS bra gynekolog?

Hej! Jag har PCOS och har tidigare gått hos Reproduktionsmedicinskt centrum, även innan jag ville bli gravid, för att följa upp mina symtom och blodprovsvärden. Sen blev jag gravid genom dem och började efter det på ?vanliga? p-piller via min barnmorska. Jag slutade med p-piller nu i slutet av december för jag orkade inte biverkningarna längre och vill se om jag faktiskt kan få en ?normal? menscykel nån gång. Hörde iallafall av mig till Reproduktionsmedicinskt centrum för att höra om jag fortfarande var patient för att följas med prover osv men de sa att jag inte var det. Nu är jag jätteförvirrad och vet inte vart jag ska vända mig. Vi vill inte ha ett till barn än men jag vill gärna ha nån att vända mig till med mina symtom och som håller koll på mina hormonnivåer men vet inte vart jag ska söka mig. Är orolig då jag inte har jättebra erfarenhet med vanliga gynekologer, känns inte som de kan PCOS så bra. Ni andra med PCOS, hur har ni gjort? 

• Svar på tråden PCOS bra gynekolog?
  • Anonym (Ledsen)

Om du eller någon annan hittar någon bra västra götaland/halland/jönköping så säg till. Finns ingen som tar mig på allvar eller ens verkar kunna något om pcos alls. En så kallad expert påstod att ett av mina typiska pcos symptom inte alls är ett symptom på pcos samt undrade varför jag ens sökte hjälp hos dem. 3/4 av mitt hår har fallit av och stora nävar hår fortsätter falla varje dag, insulinresistent oavsett kost, blir inte gravid och om jag blir det får jag missfall och inte en jävel bryr sig eller kan hjälpa. Är så sjukt ledsen och frustrerad.

• Annielinnea29
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-01-13 14:08:45 följande:

Om du eller någon annan hittar någon bra västra götaland/halland/jönköping så säg till. Finns ingen som tar mig på allvar eller ens verkar kunna något om pcos alls. En så kallad expert påstod att ett av mina typiska pcos symptom inte alls är ett symptom på pcos samt undrade varför jag ens sökte hjälp hos dem. 3/4 av mitt hår har fallit av och stora nävar hår fortsätter falla varje dag, insulinresistent oavsett kost, blir inte gravid och om jag blir det får jag missfall och inte en jävel bryr sig eller kan hjälpa. Är så sjukt ledsen och frustrerad.

Usch det låter jättejobbigt! Är det någon som gjort en PCOS utredning på dig? Eller om de nu trodde att det inte var det då utrett för en diffrentialdiagnos? För om de inte kan hjälpa dig måste de ju remittera dig till nån som kan hjälpa dig kan man ju tycka! 

Jag är från Skåne och hade tur att jag blev remitterad till Reproduktionsmottagningen av en gynekolog? Nu när jag fått barn så verkar de ju dock inte vilja ta hand om mig längre. Jag fattar att de inte kan hjälpa mig med assisterad befruktning då jag redan har ett barn, men min PCOS är ju inte borta och jag har ju fortfarande symtom som jag innan har fått hjälp med även när jag inte hade barnönskan.
Svar på tråden PCOS bra gynekolog?