• Freddie K

Dåliga gener

Alltså, min mamma och pappa måste ha varit syskon! I alla fall kusiner. Jag har så kassa gener. Vem skulle vilja ha mig? Jag har en massa diagnoser och åkommor och jag fattar inte vad det kommer ifrån?

Jag ville bara skriva av mig lite.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Svar på tråden Dåliga gener
  • Anonym (Mary)

När det gäller gener så har alla människor s.k. dåliga gener. Ibland kommer de till uttryck i en person och ibland inte. Ofta behövs det dubbla uppsättningar av dåliga gener för att de ska slå igenom och det är därför det är dåligt att ha föräldrar som är släkt med varandra. 

Självklart kan man drabbas av genetiska sjukdomar ändå. Var inte så hård mot dig själv, vi får alla spela med de kort vi har blivit tilldelade så att säga. Mer kan ingen göra. 

• Freddie K
    Anonym (Mary) skrev 2025-01-13 09:26:49 följande:

När det gäller gener så har alla människor s.k. dåliga gener. Ibland kommer de till uttryck i en person och ibland inte. Ofta behövs det dubbla uppsättningar av dåliga gener för att de ska slå igenom och det är därför det är dåligt att ha föräldrar som är släkt med varandra. 

Självklart kan man drabbas av genetiska sjukdomar ändå. Var inte så hård mot dig själv, vi får alla spela med de kort vi har blivit tilldelade så att säga. Mer kan ingen göra. 

Jo, det har du väl rätt i. Man får göra det bästa av det man har, men ibland är det bara så jobbigt. 
  • gröt

Jag förstår vad du menar Freddie. Ibland blir man ledsen och lite bitter, så känner jag också eftersom jag fått en sjukdom och mina syskon sluppit den.

Vad jag läst av dig här på forumet är du en fin och vänlig människa med ett rikt inre liv. Det är det många som haft tur i genlotteriet som inte har i lika stor utsträckning.

• Freddie K
    gröt skrev 2025-01-13 17:03:08 följande:

Jag förstår vad du menar Freddie. Ibland blir man ledsen och lite bitter, så känner jag också eftersom jag fått en sjukdom och mina syskon sluppit den.

Vad jag läst av dig här på forumet är du en fin och vänlig människa med ett rikt inre liv. Det är det många som haft tur i genlotteriet som inte har i lika stor utsträckning.

Ja, lite ledsen och bitter blir man allt. Jag försöker dock att tänka på allt positivt i mitt liv, men det är svårt ibland. Tack för de vänliga orden. De värmde verkligen. .
  • gröt
    Freddie K skrev 2025-01-13 17:05:22 följande:
    Ja, lite ledsen och bitter blir man allt. Jag försöker dock att tänka på allt positivt i mitt liv, men det är svårt ibland. Tack för de vänliga orden. De värmde verkligen. .
    Ja, det är en daglig kamp och man får ju lov att ha de där känslorna! Det viktiga är att de inte får överhanden och förstör för dig så att du inte kan njuta av allt det som du tycker om. 
    Hade jag själv vetat hur man gör hade jag gett dig lösningen. Mitt enda tips är att fylla livet med så mycket bra och fint du kan att det blir övervägande positivt och så att man inte har för mycket tid till att älta och gräva ner sig i det som tynger en.

Hjärta
Svar på tråden Dåliga gener