Träff med mitt ex, hur ska jag göra?
Hej! Jag ska träffa mitt ex över en fika nästa helg. Vi har inte haft någon kontakt på ca 8 månader efter att vårt förhållande tog slut. Förhållandet tog slut på grund av att vi båda just då hade så mycket fokus på annat i livet. Våra känslor svalnade av med tiden helt enkelt. Under uppbrottet kände jag aldrig att jag fick förklara mina känslor och min syn. Men vi skildes åt på ett bra sätt ändå.
Jag själv har dejtat runt lite under dessa månader, men har inte hittat någon som jag klickar med. För några veckor sedan började jag tänka på mitt ex och insåg ganska snabbt att jag letar efter hennes personligheter och egenskaper hos de jag har dejtat. Sen dess har jag inte slutat tänka på henne.
Igår skickade jag ett SMS till henne och frågade om hon ville ses över en promenad eller fika. Hon svarade efter några timmar och gick med på att ses.
Mitt mål med detta är att försöka få oss att hitta tillbaka till varandra. Men jag undrar hur jag ska lägga upp det för henne. Ska jag fråga henne om hon vill börja ses igen under fikan eller ska jag bara ta det lugnt och sansat under fikan och istället skicka ett SMS efter och fråga om hon vill börja ses igen? Jag vill inte att hon på något sätt ska känna sig trängd.
Hur tycker ni att jag ska göra?