• Anonym (3)

Träff med mitt ex, hur ska jag göra?

Hej! Jag ska träffa mitt ex över en fika nästa helg. Vi har inte haft någon kontakt på ca 8 månader efter att vårt förhållande tog slut. Förhållandet tog slut på grund av att vi båda just då hade så mycket fokus på annat i livet. Våra känslor svalnade av med tiden helt enkelt. Under uppbrottet kände jag aldrig att jag fick förklara mina känslor och min syn. Men vi skildes åt på ett bra sätt ändå.

Jag själv har dejtat runt lite under dessa månader, men har inte hittat någon som jag klickar med. För några veckor sedan började jag tänka på mitt ex och insåg ganska snabbt att jag letar efter hennes personligheter och egenskaper hos de jag har dejtat. Sen dess har jag inte slutat tänka på henne. 

Igår skickade jag ett SMS till henne och frågade om hon ville ses över en promenad eller fika. Hon svarade efter några timmar och gick med på att ses.

Mitt mål med detta är att försöka få oss att hitta tillbaka till varandra. Men jag undrar hur jag ska lägga upp det för henne.  Ska jag fråga henne om hon vill börja ses igen under fikan eller ska jag bara ta det lugnt och sansat under fikan och istället skicka ett SMS efter och fråga om hon vill börja ses igen? Jag vill inte att hon på något sätt ska känna sig trängd.

Hur tycker ni att jag ska göra?

• Svar på tråden Träff med mitt ex, hur ska jag göra?
  • KimLinnefeldt

Små, små steg så ni båda får känna efter hur det känns. Blickar, en hand på hennes arm. Du kommer att känna om du får gensvar. 

Fråga om hon vill träffas igen. Öppen fråga.

• freeway

Prova att hala fram gräddkanonen när ni ses och fråga om hon är sugen.

• Anonym (A)
    freeway skrev 2025-01-13 23:08:04 följande:

Prova att hala fram gräddkanonen när ni ses och fråga om hon är sugen.

Att göra så får garanterat ingen positiv effekt.
  • Anonym (J)

Du får väl känna av hur det känns under fikan och om det verkar vara ömsesidigt, men jag hade nog inte sagt något om det under fikan oavsett. 

• Anonym (A)

Känn av om det är ömsesidigt, det kan lösa sig spontant.

• freeway
    Anonym (A) skrev 2025-01-13 23:21:46 följande:
    Att göra så får garanterat ingen positiv effekt.
    I beg to differ.
  • Anonym (Elsa)

Som andra skrivit. Ta det bara lungt, se vart det leder. Du kanske känner helt annorlunda själv när du väl sitter där. Man vet ju inte. Du ska också känna efter. Lycka till 

• freeway

Du kan ju möta henne iklädd ett par tights så man ser en tydlig "bulge" genom byxan. Det kan ju väcka lite minnen till liv.

• Anonym (Ida)

Hon har säkert fattat vad du vill. Du lär märka. Bara låt det ha sin gång. Lycka till!

• Anonym (Betty)

Spännande. Vill veta hur det går för dig imorgon. 

Men ta det lite försiktigt. Läs av stämningen. Känn efter vad du själv känner när ni ses. Om det känns rätt, var lite flirtig. Bete dig som du skulle ha gjort om det var någon du bar intresserad av och ville få på kroken helt enkelt. 

Le mycket, ställ frågor om henne, hur hon har haft det, vad hon har gjort, jobbet osv. 

• Anonym (J)

Jag undrar också hur det har gått. Sa du något när ni träffades och fikade?

• Anonym (Betty)

Har ni fått ihop det igen?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Träff med mitt ex, hur ska jag göra?