• Anonym (F)

Hjälp mig skriva

Behöver skriva via 1177 att jag vill avsluta KBT. Det är psykologen själv som kommer läsa det. Har försökt hela dagen men kan ej få det att låta bra.

Anledningen är att jag helt enkelt är för psykiskt nedbruten för att klara av detta. Har mkt i mitt liv nu som stressar mig. Och jag känner att vi ej kommer någonstans. Jag vet även att hon känner att jag är för långsam vilket stressar mig och gör att jag känner press. 

Hur skriva på ett sätt som ej låter dramatiskt. Psykologen är väldigt osympatisk som person så måste vara sakligt. Hon tenderar att ta saker personligt och går i försvarsställning så får ej låta anklagande på något sätt. 

• Svar på tråden Hjälp mig skriva
  • Anonym (Föreslår)

Jag känner att jag just nu har för mycket i min tillvaro som får mig att uppleva stress vilket i sig påverkar mitt mående negativt. Jag vill därför pausa min KBT terapi till längre fram i tiden när jag kan tillgodogöra mig den bättre.  För närvarande blir också den tyvärr ytterligare  en stressfaktor i mitt liv. Jag hoppas kunna återkomma och uppta terapin när saker och ting har lugnat sig i tillvaron. 

Ungefär sådär kanske? 

• Anonym (Kort)

Hej! Jag vill härmed meddela att jag vill avbryta min KBT-behandling med omedelbar verkan.

DET RÄCKER. Du har ingen skyldighet att förklara dig inför vårdpersonal. Nu kör du en copy/paste på det där, skicka iväg och sedan tar du några riktigt djupa andetag.

• Anonym (Avslut)

Skriv bara någon rad om att du vill avsluta den för att du inte känner dig redo just nu för att gå i behandling.
    Du behöver inte ens förklara varför, om du inte vill.
    Bara att du vill avsluta. Råder dig att inte gå in i någon diskussion med psykologen. Jag hade en gång en psykolog som påminner om den du beskriver, och hamnade i det och det blev jättejobbigt. Det skulle pratas, utvärderas och bedömas om varför jag inte ville fortsätta?Osv. 

Svar på tråden Hjälp mig skriva