• Anonym (En undran)

Hur många dagar skjuts ÄL fram efter akut p-piller?

Precis som rubriken lyder?hur många dagar på ett ungefär skjuts ägglossningen fram efter ett intag av akut p-piller? 

Om man tex tog ett akut p-piller för en vecka sen idag, är det rimligt att jag har min ägglossning nu då Istället?  

Tyckte att jag kände mig ovanligt kåt & rätt blöt imorse från ingenstans och brukar ALDRIG vara det så pass som det kändes, under denna tid i cykeln. Så som jag alltid känner när den faktiska ägglossningen är. 
    Så kan det alltså vara så att ÄL är här? 
    Men att den skulle skjutas upp ca 6 dagar från det att man tog pillret känns lite långt? 

Eller är det olika från kropp till kropp hur långt fram ÄL skjuts upp från det att man tagit dagen efter tabletten?

• Svar på tråden Hur många dagar skjuts ÄL fram efter akut p-piller?
  • Anonym (En undran)

Kan lägga till att jag egentligen skulle haft ÄL i måndags/tisdags denna vecka men eftersom jag tog ett akut piller 3 dagar innan ÄL så kanske den faktiskt är nu?

• Anonym (Individuellt)

Nu är jag ingen expert men tippar på att det kan variera kraftigt. Jag har tagit akut-p-piller tre gånger. Två olika sorter. Första gången togs pillret (EllaOne) ganska långt innan förväntad ägglossning och då hoppade jag över en hel cykel. Både ägglossning och mens uteblev. Andra gången (Levonorgestrel ABECE) tog jag pillret precis vid förväntad ägglossning och då blev det liksom inget (hade förmodligen redan haft ägglossning) så min cykel fortsatte som vanligt. Tredje gången togs pillret (Levonorgestrel igen) någon dag eller två innan förväntad ägglossning och då sköts den upp ungefär en vecka eller tio dagar kanske. 

• Anonym (En undran)

Levonogestrel var det jag tog också.
    Och eftersom jag tog det för ca 8 dagar sen och där och då 2 -3 dagar innan ÄL så var det nog ÄL jag kände av igår dvs ca 1 vecka efter intaget av tabletten så det kan nog stämma att den skjuts upp omkring 7-10 dagar. 

Svar på tråden Hur många dagar skjuts ÄL fram efter akut p-piller?