• Aniiee

Jag hittade mitt sångalbum från lågstadiet...

Jag börjar skolan i ååååååår!
    Och då en fröken jag fåååååååååår!

Tänk om jag hade fått en magister?

Jag började skolan 1992. Ja, jag är gammal....

Det är många gamla sånger. Räkning för troll, Tango-ABC, Kalle Krabat.... När jag ser texterna minns jag melodierna. En del poppar ta mig tusan upp i huvudet ibland fortfarande, som Haren och Domherren, Veckodagarna och På Steppen.

Och ungefär mitt i, sångerna från Folk och Rövare i Kammomilla Stad. Jag fick dock inte sunga för jag var den enda i klassen som faktiskt kunde läsa obehindrat, så jag fick vara berättaren när vi sätte upp den i tvåan.

Jaja, lite nostalgi. Minns ni sånger ni sjöng i skolan på lågstadiet?
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Svar på tråden Jag hittade mitt sångalbum från lågstadiet...
  • Anonym (Nostalgi)

Vilken nostalgi😁

• Anonym (Fia)

Jag är ateist sedan födseln men kan ett antal psalmer som min antika lärare lärde oss i början på 80-talet. Dig och mig skulle uttalas som de stavades och man förstod väl ungefär hälften av texterna, men fastnade gjorde de ändå. Vi lärde oss också att rabbla Fader vår. Fast numer är visst både psalmerna och bönen uppdaterade till mer modern svenska 

Sedan kan jag en massa vanliga barnvisor också. Både från hemmet, förskolan och skolan. 

Den om haren och domherren gillade jag och På stäppen tyckte jag var väldigt vacker. Tydligen är det Lennart Helsing som skrivit den.

• Tow2Mater

Minns inga från lågstadiet men i fyran minns jag vi sjöng Bellmans suparsånger till magisterns pianospel.

Svar på tråden Jag hittade mitt sångalbum från lågstadiet...