• Anonym (Gingerrre)

Någon som är bra på hårfärg?!

Jag är naturligt rödhårig, kopparfärg liksom, jag skulle dock vilja bli ännu rödhårigare, lite mer tydligt rödhårig liksom.. har aldrig färgat håret förut så har 0 koll på sånt här. 

Men skulle det fungera att köpa vanlig färg från affären? eller måste jag först tona det..? tips??

• Svar på tråden Någon som är bra på hårfärg?!
  • Anonym (Ngnf)

Ta en toning första gången av ett bra märke, tex schwarzkopf. Inte permanent färg. 

En toning sitter inte lika hårt och de tvättas ur fortare än vanlig permanent färg. Det sliter heller inte lika hårt på håret. Bra att börja med. Då kan du ångra dig. 

• Anonym (Ngnf)

Och velat du mellan två färger, ta den ljusa. Så du inte står där med svart hår sen bara för färgen tagit för mycket. 

• Anonym (Ngnf)

Toning finns i vanliga affären. Röd färg tvättas ur extra fort. 

Du kan också använda en så kallas färgbomb istället. Som en inpackning med färg i. Det hade jag nog börjat med om jag vore du. Kolla efter tex Revlon Nutricolor.

• Anonym (Gingerrre)
    Anonym (Ngnf) skrev 2025-01-10 19:05:44 följande:

Toning finns i vanliga affären. Röd färg tvättas ur extra fort. 

Du kan också använda en så kallas färgbomb istället. Som en inpackning med färg i. Det hade jag nog börjat med om jag vore du. Kolla efter tex Revlon Nutricolor.

Men tusen tack för dina svar! 
    ska kolla närmare på det 
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Gingerrre) skrev 2025-01-10 19:11:24 följande:
    Men tusen tack för dina svar! 
    ska kolla närmare på det 
    Varsågod :) vill du att jag letar upp lite länkar så kan jag göra det

har färgat så mycket genom åren så jag vill inte att någon annan ska göra samma misstag som en annan, haha. Det är inte kul att behöv bleka håret när färgen blivit skit.
  • Anonym (Gingerrre)
    Anonym (Ngnf) skrev 2025-01-10 19:18:32 följande:
    Varsågod :) vill du att jag letar upp lite länkar så kan jag göra det

har färgat så mycket genom åren så jag vill inte att någon annan ska göra samma misstag som en annan, haha. Det är inte kul att behöv bleka håret när färgen blivit skit.

Haha vad snällt! 

nä jag förstår det. Har själv hört en del skräckhistorie? 
    men tycker det verkar så svårt i mitt fall att bli mer orangehårig, eller svårt att förklara hur jag vill bli.. kan lägga in en bild hur mitt hår ser ut nu, kanske svårt att få till det där orangea som jag ser i mitt huvud utan att gå till frisör🤪 

• Anonym (Ngnf)
    Anonym (Gingerrre) skrev 2025-01-10 20:51:51 följande:

Haha vad snällt! 

nä jag förstår det. Har själv hört en del skräckhistorie? 
    men tycker det verkar så svårt i mitt fall att bli mer orangehårig, eller svårt att förklara hur jag vill bli.. kan lägga in en bild hur mitt hår ser ut nu, kanske svårt att få till det där orangea som jag ser i mitt huvud utan att gå till frisör🤪 

Vilken fin färg! Ja, den känns lite svår att få till på egen hand. Försökte hitta en men alla hade utgått.

Kanske bäst om du går till en frisör så färgen verkligen blir som du har tänkt? Har själv slutat färga, håret har fått så mycket bättre kvalitet sedan dess. Deras färger är snällare mot håret och håller bättre :) 
  • Anonym (Ngnf)

Fast, här hittade jag en färgbomb. 

https://lyko.com/sv/add-some-re-boost/grazette-of-sweden-add-some-re-boost-rose-gold 

Eller den här 
    https://lyko.com/sv/maria-nila/maris-nila-palette-colour-refresh-bright-copper?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAp4O8BhAkEiwAqv2UqDAEwHpyQ8vBQjXioLDK63_jIznaNciG7Ozo2fvyIomyaZjUL2vgAxoCErgQAvD_BwE

Har dock ingen aning om hur resultatet och färgen blir. Du skulle kunna testa på en liten hårslinga först. 

Men bäst att gå till en frisör! :) 

• Anonym (Ej frisör)

Jag är osäker på om färgbomber sätter sig så bra på ofärgat hår, dem är mer till för att liva upp färgat hår.

Här har du vad alla siffror står för iallafall när du väl ska välja färg, tycker det är hjälpsamt. 

• Anonym (Ngnf)
    Anonym (Ej frisör) skrev 2025-01-11 08:52:27 följande:

Jag är osäker på om färgbomber sätter sig så bra på ofärgat hår, dem är mer till för att liva upp färgat hår.

Här har du vad alla siffror står för iallafall när du väl ska välja färg, tycker det är hjälpsamt. 

Inte lika bra som på blekt hår, eftersom det blivit poröst och suger åt sig färgen som en svamp. Men lite. 
  • Anonym (Så fint!)

Tycker du har jättefin färg nu! Ville bara säga det.

• Anonym (JB)

På Lykos hemsida kan du göra ett hårfärgningstest, de är också bra på att svara på frågor om de olika produkterna och det skrivs många bra recensioner. Bara att klicka runt. 
    Jag skulle rekommendera toning. 

• Anonym (Ej frisör)
    Anonym (Så fint!) skrev 2025-01-11 09:24:06 följande:

Tycker du har jättefin färg nu! Ville bara säga det.

+1 på den! Verkligen jätte fin färg, men kan också förstå din känsla av att vilja ha lite till! 

Tycker tyvärr inte Lykos hårfärgningstest är optimalt, Men gillar hur mycket recensioner och bilder det finns på många produkter. Lättare att köpa rätt när man får se vad det ger för resultat på andra ☺️ 

• Anonym (Gingerrre)

Tack för era svar!! ska kika på vad ni länkat <3 
    och tack för komplimang om min hårfärg!!!

Svar på tråden Någon som är bra på hårfärg?!