• Lovemyson

Avslag/mens

jag snittades för lite över 5 veckor sedan.
    avslaget minskade och avtog helt, efter 1 vecka så började de blöda igen, tänkte att de va mensen som kom tillbaka tidigt. Färskt blod som tilltog i mängd varje dag. Igår de va de som en riktig mens med fler byteb av skydd. Inatt har jag blödigt så mycket så jag fått gå upp varje gång bebis vaknat för att byta skydd.. då har jag blöder ner sängen, blod på golvet på väg till toan, rinner o droppar i toan, underkläder blodiga? aldrig blödigt så mkt i hela mitt liv! Jag har inte ont öht någonstans och mår som vanligt, men är de verkligen normalt att blöda såhär mycket???jag är helt ensam med bebis, flyttat till ny stad och har inte familj eller vänner här, så att åka iväg på en koll känns som jordens projekt?. 

finns de nå fler som haft sjukligt mkt mens första gången o att de va normalt??

• Svar på tråden Avslag/mens
  • Fjäril kär

Det låter som du fortfarande har avslag . Det kan göra uppehåll nån dag för att börja om igen.  Blödningar upp till ca 6 veckor efter en förlossning räknas som avslag 

• Lovemyson

Fast de va ju borta typ en vecka innan de började forsa igen.. :-/ o så mkt som de blöder nu gjorde de inte ens på bb :-/

• Fjäril kär
    Lovemyson skrev 2025-01-10 11:06:54 följande:

Fast de va ju borta typ en vecka innan de började forsa igen.. :-/ o så mkt som de blöder nu gjorde de inte ens på bb :-/

Fullt normalt att avslaget beter sig så, särskilt efter ett snitt . 
  • Lovemyson
    Fjäril kär skrev 2025-01-10 11:17:37 följande:
    Fullt normalt att avslaget beter sig så, särskilt efter ett snitt . 
    Jaha okej! Dehär e mitt flesta snitt, har två vaginala förlossningar bakom mig och de va aldrig nå mkt :-/ 

så man behöver inte oroa sig? jag har ju inte ont någonstans 
  • Anonym (Jessie)

Det låter som om det fortfarande är avslag du har som Fjäril kär skrev.

Svar på tråden Avslag/mens