Eran favorit romantiska film/er? :)
Jag börjar.
Veer-Zaara (Shah Rukh Khan/Preity Zinta)
min absolut favorit romantiska film någonsin är faktiskt indisk (Bollywood!) Jag har aldrig nånsin tidigare sett nån mer stark, pure, osjälvisk kärlek som mellan de två karaktärerna Veer och Zaara. Mycket offrande ? 🥹 otroligt vacker, episk kärlekshistoria som berörde mig på djupet! Han en indier, hon en pakistanier .. deras kärlek är förbjuden, dessutom har dom olika religioner också.
Stolthet och Fördom (Keira Knightley/Matthew Macfadyen)
Jag vet att många föredrar miniserien från 1995, men jag nämner här filmversionen från 2005 istället för det här är om filmer, inte serier. Jag personligen älskar både filmen och miniserien lika mycket! Ahh , en av de mest klassiska och kända kärlekshistorierna nånsin?han är lite för stolt, hon är lite för fördomsfull och det blir ingen bra start för dom? men kemin finns där redan från början!
Ghost (Patrick Swayze/Demi Moore)
hauntingly beautiful.. en tragisk kärleksberättelse (det är inte spoilers). Han dör när han skyddar sitt livs kärlek och blir till ett spöke. Och fortsätter skydda henne när han får veta att hon är i sin fara? gav mig så mycket gåshud denna underbara film! Man verkligen känner hur mycket han älskar henne, vackert.
Och finns massa andra romantiska filmer jag också älskar 🙂
Vilka är eran favorit romantiska film/er? 🙂